اخبار و مقالات

فرآیند جوشکاری و برش

فرآیند جوشکاری و برش

( فرآیند جوشکاری و برش ) ساخت اغلب به عنوان فرآیند تولید ثانویه شناخته می شود زیرا روش متکی بر خام است. مواد به دست آمده از فرآیند تولید مانند اکستروژن و نورد. ساخت یک فرآیند است ؛ از اتصال دو یا چند عنصر برای ساختن یک قسمت واحد. رایج ترین نمونه ها هواپیما، کشتی هستند. بدنه ها، پل ها، خرپاهای ساختمان، قاب دستگاه های جوشی، قطعات ورق فلزی و غیره.

فرآیند ساخت را می توان به صورت زیر طبقه بندی کرد.

  • اتصال مکانیکی
  • اتصال چسب
  • جوشکاری، لحیم کاری و لحیم کاری
  • یک روش ساخت خاص به تعدادی از عوامل بستگی دارد

جهت خرید دریل مگنت با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر با ما تماس بگیرید.

نوع مونتاژ ( فرآیند جوشکاری و برش )

دائمی، نیمه دائمی یا موقت، اتصالات به دست آمده توسط پیچ و مهره و می تواند در صورت لزوم جدا شود. در طبیعت موقتی پرچ ها ابزارهای نیمه دائمی هستند که شامل ایجاد سوراخ می شوند. در قسمت های جفت گیری در اینجا اتصالات را می توان با از بین بردن پرچ بدون آسیب رساندن به آن جدا کرد

عناصر والد

مواد در حال اتصال

فولاد، چدن، آلومینیوم، فلزات مشابه یا غیر مشابه

نوع خدمات مورد نیاز

مونتاژ در معرض بارگذاری سنگین، بارگذاری ضربه ای، دماهای بالا

اصل جوشکاری

فرآیند جوشکاری یک فرآیند پیچیده است که شامل انتقال حرارت و مایع-فلز، شیمیایی است

واکنش ها تشکیل تدریجی اتصال جوش داده شده از طریق رسوب فلز مایع و

متعاقباً یک تبدیل از سرد شدن به حالت جامد وجود دارد.

برای خرید ملزومات جوش و برش بدون واسطه و با بهترین کیفیت با آرال ماشین همراه باشید.

لحیم کاری

لحیم کاری ادغام یک اتصال با کمک یک فلز پرکننده است که دمای مایع آن بالاتر است. 4500 و کمتر از دمای جامد فلز پایه است. در لحیم کاری فلز پایه ذوب نمی شود. فلزات غیر مشابه را می توان با لحیم کاری به یکدیگر متصل کرد. به جز آلومینیوم و منیزیم، لحیم کاری می تواند بپیوندد. تقریبا تمام فلزات اتصال لحیم کاری شده به دلیل ذوب کم برای جوشکاری در دمای بالا مفید نیست. دمای فلز پرکننده در اینجا فلز پرکننده با عمل مویرگی به مفصل می رسد. برای کنترل فاصله بین دو قسمت ضروری است. دمایی که فلز پرکننده در آن قرار دارد. ورود به مفصل نیز مهم است. فاصله بیش از حد اجازه نمی دهد که نیروی مویرگی آن را بکشد. فلز پرکننده در اتصال و همچنین فاصله کافی ممکن است برای فلز پرکننده بسیار کوچک باشد باعث ایجاد یک قدرت موثر می شود.

انواع اتصالات جوشی

استحکام کششی اتصال لب به لب به ناحیه تماس بستگی دارد. در مورد مفصل دامان، بسته به نیاز به استحکام، ناحیه اتصال انتخاب شده اما محدودیت لپ مفصل این است که ضخامت اتصال برای همپوشانی قطعات افزایش می یابد. برای ضخامت کم، اتصالات لبه مستقیم انجام می شود و برای آن لبه به گونه ای تهیه می شود که گرمای جوش می تواند در تمام عمق نفوذ کند. برای تسهیل فرآیند، مفصل است. برای صفحات بسیار ضخیم، جوشکاری باید از دو طرف انجام شود. ساخت اتصال V آسانتر است و مقدار فلز اضافی که باید در محل پر شود افزایش می یابد تا حد زیادی با افزایش ضخامت اتصال U زمانی ارجحیت دارد که مقدار فلز اضافی برای پرکردن مفصل کمتر باشد. فراتر از ضخامت معین ملاحظات لازم در حین فیوزینگ تمیز کردن رابط برای حذف هرگونه روغن، کثیفی، رنگ یا گریس ضروری است. اینها دخالت می کردند. در هنگام ذوب مناسب فلزات و تضعیف مفاصل.

برای حذف مواد روغنی از سطح، حلال های آلی مانند استون و کربن تترا کلرید استفاده می شود. مواد خارجی با تمیز کردن با پارچه آغشته به حلال حذف می شوند. لایه های اکسید سنگین تر با اسید شور، برس سیمی یا سنباده حذف می شوند. همچنین اکسیدها موجود بر روی سطوح را می توان با استفاده از شار حذف کرد. نوع شار مورد استفاده بستگی دارد بر روی عملیات و فلز اصلی که در حال جوشکاری است. شار ماده ای است که انتظار می رود با اکسیدهای موجود واکنش داده و سرباره با چگالی کم تشکیل دهد که در بالای حوضچه فلز مذاب شناور می شود و از اکسیداسیون بیشتر محافظت می کند. یکی دیگر از نیازهای جوشکاری فلز پرکننده است. تمام فرآیندهای جوشکاری به جز مقاومت جوشکاری به یک فلز پرکننده برای پر کردن شکاف بین قطعاتی که باید متصل شوند نیاز دارد.

جوشکاری گازی

جوشکاری گازی به عنوان جوشکاری با گاز اکسی سوخت (OFW) نیز نامیده می شود. جوشکاری گازی گرما را از احتراق گازهای سوختی مانند استیلن در ترکیب با اکسیژن. این فرآیند یک ادغام است. فرآیند جوشکاری که در آن اتصال به طور کامل ذوب می شود تا همجوشی حاصل شود.

گازهای سوختی

گاز سوخت مورد استفاده در جوشکاری گازی به دلیل دمای بالای آن در شعله، استیلن است. در نتیجه گاز جوشکاری ممکن است به عنوان جوشکاری اکسی استیلن (OAW) شناخته شود. جدول زیر گازهای سوخت مفید برای جوشکاری گازی را با ارزش حرارتی آنها نشان می دهد. دما در فرآیندهای جوشکاری گاز با سوخت اکسی، احتراق در دو مرحله انجام می شود.

واکنش 1- واکنش اولیه زمانی شروع می شود که مخلوط استیلن و اکسیژن بسوزد و گرما آزاد شود. یک مخروط سفید کوچک را نشان می دهد. واکنش های جوشکاری اکسی استیلن

دستگاه جوش و برش را با بهترین قیمت با گارانتی و خدمات پس از فروش 10 ساله تماس بگیرید.

برش قوس

در برش با قوس، فلز به سادگی توسط گرمای قوس ذوب می شود و سپس با نیروی قوس یا قوس باد می شود. توسط هر گاز دیگری مانند هوا یا گازهای محافظ. بسته به منبع گرمای ورودی، بسیاری از آنها قوس می شوند.

  • برش قوس کربنی (CAC)
  • برش قوس کربن هوا (AAC)
  • برش قوس اکسیژن (AOC)
  • برش قوس فلزی محافظ (SMAC)
  • برش قوس فلزی گازی (GMAC)
  • برش قوس تنگستن گازی (GTAC)
  • برش قوس پلاسما (PAC)

در تمام این فرآیندها، تجهیزات مورد استفاده به جز مشعل مشابه هستند. مشعل آن را نگه می دارد. الکترود و گاز فشار بالا را در صورت نیاز عرضه می کند.

برش قوس کربن

این فرآیند یک الکترود کربن را برای به دست آوردن قوس مورد نیاز حمل می کند. فلزی که بریده می شود دمیده می شود. دور توسط نیروی قوس و گرانش.

برش کربن هوا

در اینجا قوس بین گرافیت با پوشش مسی یا الکترود کربن و قطعه کار به دست می آید. با فلز مذاب که با فشار هوای فشرده با فشار 550 تا 690 کیلو پاسکال به بیرون منتقل می شود.

برش قوس اکسیژن

برای بدست آوردن قوس، یک الکترود لوله ای توخالی را حمل می کند. اکسیژن فشرده از طریق a رانده می شود. قسمت توخالی به طوری که فلز اکسید شده و به روشی مشابه برش گاز اکسی سوخت دمیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *