اخبار و مقالات

مراحل ساخت ماشین آلات CNC

مراحل ساخت ماشین آلات CNC

مراحل ساخت ماشین آلات CNC، تولید محصول مدرن نیازمند فرآیندها و تکنیک هایی است که دقت و صحت را به دلیل پیچیدگی روزافزون طراحی محصول تضمین می کند. در نتیجه، عجله ای برای توسعه و نوآوری در تکنیک های تولید، به ویژه معرفی اتوماسیون وجود دارد. به دلیل اتوماسیون، ماشینکاری CNC یک فرآیند تولید رایج است که به دلیل دقت و قابلیت طراحی محصول پیچیده شناخته شده است.

خرید ماشین آلات برش سی ان سی با شرایط نقد و اقساط

کنترل عددی کامپیوتری (CNC) به چه معناست؟

کنترل عددی کامپیوتری (CNC) شامل کنترل یک ماشین ابزار با استفاده از یک میکرو کامپیوتر متصل به ابزار است. میکروکامپیوتر می تواند این کار را با پاسخ دادن به یک زبان برنامه نویسی به نام G-code و M-code انجام دهد که حاوی دستورالعمل هایی در مورد پارامترهای ماشینکاری مانند نرخ تغذیه، سرعت دوک، ابزار برش و جریان خنک کننده است. سپس میکروکامپیوتر دستورالعمل ها را به ماشین ابزار ارسال می کند. بنابراین، ماشینکاری CNC نیازی به عملیات دستی ندارد، و آن را برای ایجاد قطعات بدون خطا صرف نظر از پیچیدگی طراحی محصول مناسب می کند.

تاریخچه مختصری از ماشین الات CNC (مراحل ساخت ماشین آلات CNC)

قبل از عصر الکترونیک، طراحان قطعات را با دست یا با ماشین های دستی ایجاد می کردند. فرآیندهای ساخت مورد استفاده در این مرحله از نظر دقت، دقت، مناسب بودن برای محصولات پیچیده و مهمتر از همه، تولید انبوه محصولات محدود است. در نتیجه، تحقیق و توسعه برای معرفی فرآیندهای تولید جدید وجود داشت.

اولین نگاه اجمالی به کنترل عددی زمانی بود که جان تی پارسونز، با همکاری MIT، ماشین‌های کنترل عددی را در نیروی هوایی ایالات متحده در دهه 1940 تولید کرد. این ماشین‌ها به تولیدکنندگان اجازه می‌دهند تا با استفاده از دستورالعمل‌های کارت‌های پانچ، مجموعه‌ای از ابزارها را کنترل کنند. با این حال، آنها هنوز فاقد اتوماسیون کامل هستند. در نتیجه، آنها با اپراتورهای حاضر استفاده شدند.

با اختراع رایانه های سریعتر، دستگاه CNC شروع به استفاده از کدهای دیجیتال به جای کارت های پانچ برای کنترل ماشین ابزار کرد. ماشینکاری CNC می تواند قطعات را با سرعت و دقت بیشتری نسبت به سیستم ماشینکاری قبلی تولید کند.

ماشین آلات CNC چیست؟ (مراحل ساخت ماشین آلات CNC)

ماشینکاری CNC یک فرآیند تولید کاهشی است که شامل حذف بخشی از قطعه کار با استفاده از دستورالعمل های مدل CAD برای ساخت یک محصول است. دستگاه CNC بر اساس کدهای (g-code و m-code) به دست آمده از مدل CAD و حاوی دستورالعمل های مربوط به پارامترهای ماشینکاری، قطعات قطعه کار را با عملیات ماشینکاری مانند تراشکاری، سوراخ کاری یا فرز برمی دارد. فرآیند ماشینکاری CNC با بسیاری از فلزات، پلاستیک، چوب و مواد کامپوزیت سازگار است. در کنار فرآیندهای تولید افزودنی و شکل‌دهنده، مانند پرینت سه بعدی و قالب‌گیری تزریقی، یک فرآیند اصلی برای ساخت قطعات را تشکیل می‌دهد. با این حال، ماشینکاری CNC نسبت به این روش ها دارای مزایایی مانند تحمل بالا است.

مراحل ساخت ماشین آلات CNC

نرم افزار پشتیبانی رایج برای CNC

بسته به نیاز فرآیند ماشینکاری CNC، هر ماشینکاری از یک یا چند نرم افزار ذکر شده در زیر استفاده می کند:

1. نرم افزار CAD

نرم افزار CAD به اپراتور اجازه می دهد تا مدل های دو بعدی و سه بعدی اجزای فیزیکی مورد استفاده در طراحی و ساخت محصول را تولید کند. جدای از آن، آنها در ارائه داده های طراحی به تولیدکنندگان عمل می کنند. به عنوان مثال می توان به AutoCAD (2D و 3D)، Inventor (3D)، Blender و SketchUp اشاره کرد.

2. نرم افزار CAM

نرم افزار CAM برای ایجاد کدهای G از مدل های CAD برای آن ماشین های کنترل کننده CNC مناسب است. در نتیجه، یک دستگاه CNC دارای اتوماسیون است. نمونه های برتر عبارتند از Fusion 360، SolidWorks و AutoCAD.

3. نرم افزار CAE

نرم افزار CAE به طراحان محصول امکان تقلید عملکرد محصول مورد نظر را می دهد. در نتیجه، آنها می توانند طرح های محصول را بهبود بخشند و به مهندسان کمک می کنند تا مسائل مربوط به مهندسی را حل کنند. به عنوان مثال می توان به تحلیل اجزای محدود، دینامیک چند جسمی و دینامیک سیالات محاسباتی اشاره کرد.

مواد سازگار با CNC

– فلزات: مس، آلیاژهای فولاد ضد زنگ، تیتانیوم، برنج، آلیاژهای آلومینیوم، فولاد، منیزیم و غیره.

– پلاستیک: استال، PEEK، پلی کربنات، نایلون، اکریلیک، پی وی سی، پلی پروپیلن و غیره

– کامپوزیت: اپوکسی، فنولیک، فایبرگلاس و فیبر کربن.

– چوب: چوب سخت و تخته سه لا.

– فوم: فوم سفت و حکاکی شده.

ماشینکاری CNC با بسیاری از مواد سازگار است. با این حال، قبل از انتخاب یک ماده CNC، موارد زیر را در نظر بگیرید:
  • سختی
  • ویژگی های مکانیکی
  • توابع قطعه
  • تحمل ابعادی
  • دمای عملیاتی
  • هزینه

نتیجه گیری

ماشین‌ های CNC به دلیل دقت و تحمل سختی و سرعت بالا، مجموعه‌ای از فرآیندهای تولید بخش و محصول است که به طور گسترده پذیرفته شده است. بنابراین، ایجاد محصولات با پیچیدگی های مختلف را برای طراحان و تولیدکنندگان محصول آسان می کند.

آرال ماشین بزرگترین و تخصصی ترین مرکز فروش و تعمیر دریل مگنت در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *