اخبار و مقالات

چرا ایرلس با پمپ دیافراگمی رنگ را جذب نمی‌کند؟

چرا ایرلس دیاراگمی رنگ را جذب نمی کند ؟

چرا ایرلس دیافراگمی رنگ را جذب نمی کند ؟ بعضی وقت ها، ما از مشتریانمان شکایت هایی دریافت می کنیم که چرا ایرلس دیافراگمی رنگ را جذب نمی کند ؟. ۳ دلیل برای ایجاد این مشکل و ۳ گام برای رفع آن وجود دارد:

  • اگر نمونه از طریق هواپیما یا پست هوایی ارسال شده است، ما قبل از حمل و نقل روغن هیدرولیک را خارج کرده‌ایم (زیرا مایعات در هواپیما حمل نمی‌شوند). بنابراین شما باید حدود 0.8 لیتر روغن هیدرولیک (معمولا روغن هیدرولیک 46# ضد سایش استفاده می‌شود) درون پمپ بریزید. اما می‌توانید از روغن های با کیفیت خوب دیگر نیز استفاده کنید .روغن باید به اندازه 85-90٪ پر شود و به هیچ وجه کاملا پر نشود.
  • لطفاً از انگشت خود  یا یک خودکار برای فشار دادن پیچ(سوزن) اندازه‌ گیری  در دریچه (شیر) مکنده/جذب کننده (دریچه ورودی) استفاده کنید.
  • این روش برای اطمینان از اینکه فنر دریچه(شیر) جذب کننده پس از ذخیره‌سازی و حمل و نقل گیر نکرده  است.
  • اگر دستگاه را روشن کنید، لرزش های فنر دریچه (شیر) جذب کننده را احساس خواهید کرد.
  • اگر فنر دریچه (شیر) جذب کننده لرزش داشته باشد، این به این معنی است که برای جذب رنگ مناسب است.
  • اطمینان حاصل کنید که پیچ های لوله‌ی مکنده به خوبی سفت شده اند.
  • اگر لوله بیش از اندازه شل بسته شده باشد، هوا به داخلش وارد می‌شود و سپس رنگ جذب نمی‌شود یا بسیار آهسته جذب می‌شود و همچنین فشار به 210 بار یا بیشتر نخواهد رسید.
  • اگر تمامی گام‌های فوق را انجام داده باشید، اما رنگ هنوز جذب نشود، ما گام آخر را برای خارج کردن هوا از مسیر عبور روغن انجام می‌دهیم. زیرا دستگاه از طریق کامیون / کانتینر به کشور شما حمل می‌شود و در طول مسیر حمل و نقل طولانی، هوا ممکن است وارد مسیر عبور روغن شود. بنابراین ما باید هوای داخلی را خارج کنیم و سپس پیستون روغن را فشار داده و روغن می‌تواند دیافراگم را حرکت دهد و بلرزاند.

برای خرید ایرلس دیافراگمی با قیمتی مناسب همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر با ما تماس بگیرید.

چگونه هوا را از داخل روغن دستگاه ایرلس ( رنگپاش ) خارج کنیم؟

این کار بسیار آسان است. دریچه‌(شیر)ی اصلی رنگپاش را در موقعیت A. Prime) ) قرار دهید و دریچه‌ی کنترل فشار را به حالت حدقل (0 بار) تنظیم کنید، سپس دستگاه را روشن کرده و به مدت 30 ثانیه روشن بگذارید، بعداً هوا خارج می‌شود.

چگونه اندازه دهانه رنگپاش ایرلس را برای نوع رنگ خود انتخاب کنیم؟

در جدول‌های زیر، چندین مدل نقاشی  با اندازه پیشنهادی برای دهانه آنها پیشنهاد شده است. این اندازه‌های نازل رنگپاش فقط توصیه‌ها، ترجیحات و مورد علاقه های خریداران  در بازار هستند.

نقاشی خارجی(بیرونی): ( چرا ایرلس دیافراگمی رنگ را جذب نمی کند ؟ )

اندازه دهانه نوع نقاشی
۵۱۵،۵۱۷ دیوار و سقف ها
۴۱۳،۴۱۵،۵۱۵ ناودان(باران روب) ها و تخته های کاسیا
۵۱۵،۶۱۵،۵۱۷،۶۱۷ پوشش چوبی
۵۱۵،۶۱۵،۵۱۷،۶۱۷ دیوار های گچبری(سنگنما)
۵۱۵،۶۱۵،۵۱۷،۶۱۷ آجر های بیرونی
۴۱۳،۴۱۵ در و پنجره های بیرونی
۴۱۳،۴۱۵،۵۱۵ تزیینات بیرونی
۵۲۳،۶۲۳،۵۲۵،۶۲۵،۵۲۷ رنگ الاستومریک
چرا ایرلس دیافراگمی رنگ را جذب نمی کند ؟

نقاشی داخلی: ( چرا ایرلس دیافراگمی رنگ را جذب نمی کند ؟ )

اندازه دهانه نوع نقاشی
۵۱۵،۶۱۵،۵۱۷،۶۱۷،۶۱۵ دیوار ها و سقف ها
۳۱۰،۴۱۰،۳۱۱،۴۱۱،۴۱۲ در ها
۲۱۰،۳۱۰،۲۱۱،۳۱۱،۲۱۲،۳۱۲ پنجره ها
۳۱۰،۳۱۱،۳۱۲ تزیینات
۳۱۰،۴۱۰،۳۱۱ کابینت ها
۳۱۰،۴۱۰ مبلمان

نکات مربوط به انتخاب دهانه ‌های رنگپاش ( ایرلس ):

دهانه های رنگپاش با یک شماره سه رقمی مثل 515 اندازه گیری می شوند. اولین عدد مربوط به عرض فن‌های رنگپاش و دو رقم آخر به اندازه اوریفیس یا سوراخی که رنگ از آن اسپری می‌شود، اشاره دارد. به عنوان مثال، 508 و 515 هر دو عرض فن مشابهی (حدود 10 اینچ) دارند اما اندازه سوراخ متفاوت است. 508 سوراخی به اندازه 0.008 اینچ دارد و 515 سوراخی به اندازه 0.015 اینچ دارد. 508 برای رنگ‌های نازک‌تری از 515 استفاده می‌شود.

در ادامه یک راهنمای کلی برای دهانه های رنگپاش های ایرلس به عنوان سوراخ به تطبیق با مواد رنگی که قرار است اسپری شود، آورده شده است:

قاعده‌ی کلی این است که از اندازه‌های کوچک نازل (مثل 0.009 اینچ، 0.011 اینچ، 0.013 اینچ) برای ماده های نازک یا با ویسکوزیته (گران روی)کم مانند رنگ‌های جلا دهنده (stains) و لاکها (lacquers) استفاده کنید، از اندازه‌های متوسط (مثل 0.015 اینچ، 0.017 اینچ، 0.019 اینچ برای  لاتکس اکریلیک / لعاب/ امولسیون(نامیزه) / پرایمر و غیره استفاده کنید و برای پوشش‌دهی با مواد با ویسکوزیته بالا از اندازه‌های بزرگتر اوریفیس (سوراخ) (مانند 0.021 اینچ، 0.023 اینچ، 0.025 اینچ، 0.027 اینچ و غیره) استفاده کنید.

برای مواد بسیار سنگین مانند بتونه، گچ دیواری، گچ، قیر، مواد آتش‌زا، احتمالاً به دهانه نازل بزرگتری از 0.031 اینچ ، نیاز دارید. همچنین برای این کار نیاز به دستگاه رنگپاش ایرلس بزرگتر با حجم بیشتر از 4 لیتر در دقیقه خواهید داشت.این توصیه‌ها بر اساس فاصله معمولی 12 اینچ از سطحی که در آن اسپری می‌شود با اندازه فن 8-12 اینچ می‌باشد.

آرال ماشین مرکز تخصصی فروش انواع دریل مگنت با بهترین قیمت و خدمات پس از فروش واقعی

تفاوت رنگ‌پاش‌های پیستونی و دیافراگمی ( چرا ایرلس دیافراگمی رنگ را جذب نمی کند ؟ )

رنگ‌پاش‌های ایرلس از هوا فشرده استفاده نمی کنند، بنابراین نیازی به کمپرسور هوا ندارند. فقط ماشین را به برق وصل کنید و به سرعت شروع به رنگ‌آمیزی کنید.  اجزای اصلی رنگپاش ‌های ایرلس شامل پمپ مایع، لوله با فشار بالا، اسپری گان (رنگپاش) ایرلس و دهانه ایرلس می‌شود.

دو نوع پمپ وجود دارد، پمپ پیستونی و پمپ دیافراگمی. هر دوی آن‌ها عملکرد خوبی دارند. اما پمپ دیافراگمی قادر به اسپری مواد بسیار ضخیم مانند پمپ پیستونی نخواهد بود. معمولا بسیاری از افراد رنگپاش‌های ایرلس از نوع پمپ پیستونی را ترجیح می‌دهند. اما ما همچنین توصیه می‌کنیم از نوع پمپ دیافراگمی  استفاده کنید، زیرا کیفیت آن‌ها واقعاً خوب است. پمپ پیستونی دارای اجزاء مختلفی از جمله یک پیستون، بسته‌های Vو سوپاپ‌های اسپری (رنگپاش)است.

 پیستون به بالا حرکت می‌کند و باعث ایجاد یک خلأ می‌شود که رنگ را به یک مخزن جذب میکند(میمکد)، مکش مایع همراه با پایین آمدن پیستون، رنگ را به یک لوله با فشار بالا می‌فرستد. بسته‌های V یک مانع ایجاد می‌کنند که از ازدست دادن فشار در طول عملیات رنگ‌آمیزی جلوگیری می‌کند. رنگ‌پاش‌های ایرلس حرفه‌ای  از بسته‌های V خودتنظیم‌شونده استفاده می‌کنند تا از خرابی زودرس و نیاز به تعمیر جلوگیری کنند.

سوپاپ‌های بررسی، یا سوپاپ‌های توپی و صندلی ای، جریان مواد رنگی را از بخش  پمپ مایع به مخزن به لوله هدایت می‌کنند. این مانع بازگشت رنگ با پمپ شدن برعکس در طول لوله جمع‌آوری می شود. تمام پمپ‌های پیستونی این اجزاء را به یک شکل یا شکل دیگر دارند.

پمپ دیافراگمی همچنین از یک پیستون استفاده می‌کند، اما به یک روش متفاوت. پیستون مایع هیدرولیک را حرکت می‌دهد تا دیافراگم حرکت کند که در عوض باعث جذب رنگ می‌شود و سپس آن را از طریق لوله و اسپری‌گان(دهانه رنگپاش)پرتاب می‌کند. هیچ قسمت متحرکی ببا دیافراگم در تماس نیست. حرکت پیستون و مایع هیدرولیک باعث حرکت دیافراگم به بالا و پایین با سرعت بالا می‌شود.

در این طراحی هیچ بسته‌ی V  ای وجود ندارد، اما سوپاپ‌های بررسی همچنان لازم هستند. همچنین لوله  فشار بالا برای این روش  لازم است  این لوله برای فشار خروجی حداکثر پمپ رتبه‌بندی می‌شود و 3000 پی اس ای فشار عملیاتی معمولی آن است.

اتصالات ضمیمه شده به این لوله ¼ اینچ هستند و با بیشتر واحد‌ها کار می‌کنند. این لوله بسیار محکم است و مقاوم در برابر خمیدگی و قادر به تحمل فشار بسیار بالا است. به طور معمول فشار ترکیدگی آن می‌تواند تا حدود 10000 پی‌اس‌آی برسد. این یک لوله داخلی نایلونی با 2 لایه لوله بافته شده از فیبر و سپس با پلی‌ یورتان پوشیده شده است. هرگز سعی نکنید این لوله را تعمیر کنید زیرا ممکن است منجر به آسیب رسیدن به شما شود. بهتر است به جای تعمیر آن را جایگزین کنید.

برای خرید دستگاه پخ زن با شماره های ذکر شده در سایت آرال ماشین تماس بگیرید

اسپری گان (دهانه رنگپاش) ایرلس:

اسپری‌گان (دهانه رنگپاش ) ایرلس، یک شیر(سوپاپ) است که برای کنترل رنگ‌پاش ایرلس و نگه داشتن دهانه نازل استفاده می‌شود. با دسته و کلید، شبیه یک اسلحه‌ی کوتاه می‌شود. هنگامی که کلید را فشار دادید، شیر باز می‌شود و رنگ  اجازه رفتن به دهانه و درنهایت سطحی که قرار است رنگ‌آمیزی شود را پیدا می کند. راحتی یک عامل بزرگ در انتخاب رنگپاش مناسب است.

رنگپاش های ایرلس انواعی مانند مدل های ۲ یا ۴ انگشتی دارند، اعداد ۲ یا ۴، به تعداد انگشت‌های مورد نیاز برای کشیدن کلید اشاره دارد. بعضی از افراد رنگپاش هلی ایرلس  دو انگشتی را به خاطر راحتی و تعادلشان می ‌پسندند. انتخاب دهانه ایرلس مشکل است و بستگی به قدرت پمپ و موادی که قرار است اسپری شوند دارد. این انتخاب بر عملکرد و کارایی رنگ‌پاش ایرلس تأثیر می‌گذارد.

این‌ها اجزای اصلی همه رنگ‌پاش‌های ایرلس هستند. نوعی که انتخاب می ‌کنید به نیازها و انتظارات شما بستگی دارد. به یاد داشته باشید که هر چقدر مواد رنگی برای اسپری کردن ضخیم‌تر باشند، نیاز به قدرت بیشتری خواهید داشت.

جهت استعلام قیمت ایرلس و سایر تجهیزات صنعتی مورد نیاز با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *