اخبار و مقالات

مایع خنک کننده برای سوراخکاری چیست ؟

مایع خنک کننده برای سوراخکاری

مایع خنک کننده برای سوراخکاری، هنگامی که از ابزارهای قدرتمند برای برش فلز استفاده می کنید، هیچ چیز مهمتر از انتخاب مایع خنک کننده مناسب برای محافظت از مته شما در برابر گرمای بیش از حد و در زمان نیاز بیشتر نیست. اگر مته شما از کار بیفتد، کار شما به طور چشمگیری کند می شود یا احتمالاً به طور کلی متوقف می شود. بنابراین، تأیید اینکه مایع روان کننده و خنک کننده مناسبی دارید، از شما در برابر این ناامیدی محافظت می‌کند و اطمینان می‌دهد که بیشترین بهره را از مته‌ها و سایر ابزارهای برش فلز می‌برید. در ادامه به توضیحات بیشتر درباره مایع خنک کننده برای سوراخکاری مپردازیم با ما همراه باشید.

خرید دستگاه دریل مگنت با گارانتی 6 ماهه و خدمات پس از فروش از آرال ماشین

چرا باید از مایع خنک کننده برای سوراخکاری فلز استفاده کرد؟

حفاری فلز به دو دلیل اصلی نیاز به استفاده از مایع خنک کننده ( آب صابون) دارد:

مایع خنک کننده برای سوراخکاری

آب صابون اصطکاک بین مته و ماده ای که در آن سوراخ می شود را کاهش می دهد. کاهش اصطکاک باعث ایجاد گرمای کمتری می‌شود که عمر مته‌های شما و فلز و/یا مواد در حال حفاری را طولانی‌تر می‌کند. همچنین به این معنی است که با فشار کمتری که برای ایجاد سوراخ لازم است، کنترل بیشتری بر فرآیند حفاری خود دارید. هنگام حفاری بدون برش روغن، به نیروی بیشتری برای سوراخ کردن سطح نیاز دارید زیرا هیچ روان کننده ای روی ابزار وجود ندارد، بنابراین هر گونه ترک یا نقص می تواند منجر به نتیجه نامطلوب شود. روغن های برش به از بین بردن این مشکلات کمک می کند زیرا آنها دقیقاً برای این کار طراحی شده اند.

حفاظت از زنگ زدگی با روغن

بسیاری از مواد فلزی به آب حساس هستند، بنابراین استفاده از روغن به جلوگیری از ایجاد زنگ زدگی بر روی آنها کمک می کند. روغن با جابجایی هر گونه رطوبتی که ممکن است در ناحیه حفاری شما وجود داشته باشد، قبل از اینکه زمان تماس با فلزات شما باشد، عمل می کند. اگر رطوبت در حین یا بعد از سوراخ کاری با فلز تماس پیدا کرد، به سادگی مقداری روغن برش را روی سطح بمالید و آن را پاک کنید. این باعث حذف لایه اکسید شده خوردگی می شود و فلز را دوباره شبیه نو می کند.

کدام فلزات را باید با مایع خنک کننده سوراخ کرد؟

فولاد و فولاد ضد زنگ

فولاد معمولاً با استفاده از کربن آلیاژ می شود. در مقابل، فولاد ضد زنگ حاوی کروم به عنوان عنصر آلیاژی اصلی است. تفاوت در این دو آلیاژ تأثیر بسزایی در انتخاب سیال برش برای استفاده در حین حفاری دارد. به طور کلی، فولادهای کم آلیاژ نسبت به فولادهای پرآلیاژ سخت‌تر هستند و به دلیل دمای بالاتر تولید شده در حین حفاری، اغلب به خنک‌کاری بیشتری نیاز دارند.

فولادهای پر آلیاژ معمولاً به خنک کاری اضافی نیاز ندارند زیرا پس از حفاری به سرعت سرد می شوند. اگر با مته‌های استاندارد سوراخ‌هایی از فولاد و فولاد ضد زنگ ایجاد می‌کنید، توصیه می‌شود از روغن برش یا روان‌کننده مایع مناسب استفاده کنید زیرا این دو فلز به گرما واکنش متفاوتی نشان می‌دهند.

چدن

چدن بسیار شکننده است و به دلیل محتوای کربن بالا، سوراخ کردن آن سخت تر از فولاد است. چدن اغلب قبل از سوراخ کردن در آن می شکند. برای اطمینان از عملیات برش صاف با کمترین شکست، باید از یک روان کننده مانند آب صابون و یا روغن برش در طول عملیات حفاری خود استفاده کنید. آب صابون با کاهش اصطکاک بین مواد سوراخ شده به عنوان خنک کننده عمل می کند و در نتیجه احتمال شکستگی را به حداقل می رساند.

آلومینیوم

آلومینیوم رسانای کامل گرما است. بنابراین برای جلوگیری از ذوب شدن در حین حفاری باید آن را با روان کننده ها استفاده کنید. برخی از قطعات کار ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم ممکن است در مراحل مختلف چرخه عمر خود به خنک کننده و روان کننده نیاز داشته باشند تا از پردازش کامل بدون مشکل اطمینان حاصل شود. آلیاژهای آلومینیوم را می توان به چهار دسته تقسیم کرد: آلیاژهای قابل عملیات حرارتی، آلیاژهای سخت کننده رسوبی، مواد کم آلیاژ با مقاومت بالا (HSLA) و محصولات فرفورژه. بنابراین، دانستن نوع فلزی که در حال حفاری هستید، به تعیین روغن برش مناسب برای استفاده کمک می کند.

مس و برنج

مس و برنج دو فلز بسیار مشابه با خواص متفاوت هستند. بزرگترین تفاوت بین آنها این است که مس رسانای بهتر گرما نسبت به برنج است. این بدان معنی است که هنگامی که در حال سوراخ کردن این مواد هستید، باید از خنک کننده ها برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد استفاده کنید.

هر دو فلز دارای استحکام کششی کم اما شکل پذیری بالایی هستند. برنج مقاومت بالاتری در برابر خوردگی دارد، اما مقاومت کششی کمتری نسبت به مس دارد و همچنین نقطه ذوب پایین‌تری دارد. همچنین در دمای اتاق از سطح تبلور بالاتری نسبت به مس برخوردار است. برش روغن یکی از روش های رایج برای کاهش سایش و پارگی هنگام سوراخ کردن هر یک از مواد است.

آرال ماشین بزرگترین و تخصصی ترین مرکز فروش انواع دریل مگنت نو و استوک وارداتی درجه یک در ایران می باشد، که صرفا تجهیزاتی را ارائه و پیشنهاد می کند که تعمیر و تامین قطعات آن برای شما ارزان و آسان باشد.

نکاتی برای حفاری فلزات / مایع خنک کننده برای سوراخکاری

حفاظت مناسب را در نظر بگیرید

سوراخ کردن فلز می تواند باعث خروج جرقه از مته شود که ممکن است به چشم شما آسیب برساند. در صورت لزوم از عینک یا عینک های محافظ دیگر استفاده کنید تا در هنگام سوراخ کردن فلز از چشمان خود در برابر زباله های پرنده محافظت کنید. علاوه بر این، باید از محافظت از دستان خود اطمینان حاصل کنید. برای یافتن بهترین دستکش‌ها برای محافظت، به weknowgloves.com مراجعه کنید.

برای دوام قطعات را روغن کاری کنید / مایع خنک کننده برای سوراخکاری

روغن برش به خنک نگه داشتن مته و روغن کاری آن در حین مته شدن به فلز کمک می کند و عمر آن را افزایش می دهد. اگر از مته جدیدی استفاده می کنید، به روغن برش کمی نیاز دارید. با این حال، هنگامی که از مته روی تعدادی از قطعات فلزی استفاده کردید، باید از روغن برش بیشتری استفاده کنید تا از داغ شدن بیش از حد و سریعتر از حد معمول خراب نشود.

با یک سوراخ کوچک شروع کنید

هنگام سوراخ کردن فلز، از یک مته کوچک برای شروع استفاده کنید. این به شما کمک می کند از گرم شدن بیش از حد مته یا آسیب رساندن به سطح کار خود در حین ایجاد سوراخ در قطعه فلز خود جلوگیری کنید. بهتر است هنگام شروع کار آهسته حرکت کنید تا مته را خیلی سریع داغ نکنید و در نهایت آن را خراب نکنید.

به آرامی سوراخ کنید

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد مته، اگر آهسته پیش بروید، کمک خواهد کرد. اگر در حین ایجاد سوراخ در فلز، خیلی سریع پیش بروید، احتمالاً مته خود را از بین می‌برید، به این معنی که باید بیشتر آن را تعویض کنید. سرعت توصیه شده حفاری فلز برای یک بیت پیچشی کوچک 3000 دور در دقیقه است، در حالی که بیت پیچش بزرگ 350 تا 1000 دور در دقیقه است. سرعت آهسته با فلزات نرمی مانند آلومینیوم و مس به خوبی کار می کند. برای مواد سخت تر مانند فولاد، باید از سرعت های بالاتر استفاده کنید تا نتایج بهتری بگیرید.

نتیجه گیری

به طور خلاصه، مایع خنک کننده برای سوراخکاری و روغن برش برای محافظت مته از فرسودگی در اثر سایش ضروری است. اگر فقط فلز را حفاری می کنید، آب صابون( مایع خنک کننده) ویا روغن برش را انتخاب کنید که برای این منظور طراحی شده است. روغن های مختلف با انواع مختلف فلزات موثرتر هستند، بنابراین مطمئن شوید که نیازهای خود را با نوع روغن مناسب مطابقت دهید. آنها را ابزار عالی برای این منظور می خواهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.