اخبار و مقالات

آشنایی با انواع دریل مگنت + 4 کاربرد مهم آن

آشنایی با انواع دریل مگنت

 دریل مغناطیسی نام دیگر دریل مگنت است که در اندازه و سایز های متفاوت با عملکردی متمایز از هم ساخته و در بازارجهانی عرضه می شود. دستگاه نامبرده مناسب و کاربردی جهت سوراخکاری و گردبری برروی ورق های آهن و فلزمی باشد. این دستگاه به دودسته کلی چون دریل مگنت دستی، دریل مگنت اتوماتیک تقسیم می شود. در ادامه به معرفی کامل این دستگاه و کاربرد های آن می پردازیم.

تعمیر دریل مگنت بصورت تخصصی با قطعات اورجینال در آرال ماشین

آشنایی با انواع دریل مگنت + مکانیزم عملکردی آنها

دریل مگنت ابزاری کاربردی در صنعت می باشد . جهت سوراخکاری و برش فلزات مورد استفاده قرار می گیرد. دریل مغناطیسی نام دیگر این دستگاه است که با استفاده از ابزاری به نام مته گردبر قابلیت ایجاد برش حلقوی برروی فلزات را دارد. مته دریل سوراخکاری دارای لبه های تیز و برنده ای هستند که سبب ایجاد یک برش برروی ورقه های آهنی می شوند. دریل ها در انواع مختلفی که طراحی و ساخت کشور های قدرتمندی مانند انگلیس، تایوان، هلند، آلمان و… عرضه می شوند.

هرکدام از آنها دارای قابلیت های متفاوتی نسب به سری های قبلی خود است که براساس نیاز اپراتور دسته بندی می شود. دستگاه های فوق هرکدام ادارای خصوصیاتی چون قلاویز کاری و یا سوراخکاری با مته های مارپیچی که اغلب برای بستن پیچ و مهر مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین خزینه کاری نیز می باشند.

آشنایی با انواع دریل مگنت - مکانیزم عملکردی دریل مگنت

دریل مگنت چه دستگاهی است ؟ ( آشنایی با انواع دریل مگنت )

دستگاه های دریل مگنتی ابزاری برقی و صنعتی با امکانات پیشرفته است که جهت انجام سریع و راحت کارهای سنگین و زیاد در صنایع سازه فلزی و صنایع مهندسی مناسب می باشد . یکی از ویژگی های این دستگاه کاربردی و اقتصادی بودن آن برای کارهای که امکان جابجایی ندارند می باشد. از دیگر کاربردی های دستگاه نامبرده قابلیت استفاده در پروژه های سازه فلزی و همچنین در محل کارگاهی است. باتوجه به گفته های قبل دریل مگنت علاوه بر انجام عملیات سوراخکاری با مته های گردبر امکان سوراخکاری با مته های پیچشی و مته های کونیک را ایجاد می کنند.

کاربرد دریل های مگنت

از طرفی  بهترین انتخاب و ایده ال ترین گزینه برای قلاویز زنی، خزینه کاری نیز می باشد. دریل مغناطیسی همانطور که اشاره شد دارای انواع مختلفی می باشد که بسیاری از آنها قابلیت حمل آسان جهت سوراخکاری در محل های محدود و یا غیر قابل دسترسی را دارند.

یکی از ویژگی های منحصر بفرد در دریل های مگنتی قابلیت استفاده در دو حالت افقی و عمودی است. از شاخصه ی که سبب محبوبیت و کاربردی بودن این دستگاه شده است حالت بکارگیری افقی و عمودی آن می باشد که می توان در زیر آب محل های خطرناک و غیرقابل دسترسی مورد استفاده قرارداد. لازم به ذکر است که در هرحالتی که مورد استفاده قرار بگیرد از توان و قدرت آن کاسته نمی شود.

آشنایی با انواع دریل مگنت

آشنایی با انواع دریل مگنت، دریل های معناطیسی دارای دو دسته اتوماتیک و دستی می باشد. دریل مگنت دستی به تنهایی در مدل های مختلفی در بازار عرضه می شود. مدل هایی اعم از دریل های سبک که به دلیل داشتن وزن بسیار کم قابل استفاده در مکان های محدود و غیر قابل دسترس و یا بهترین گزینه برای سوراخکاری برروی اسکلت ساختمان، برج های متحرک و… می باشند.

از مدل های دیگر این دستگاه دریل پنوماتیک است که به دلیل داشتن موتور که با قدرت پنوماتیک است و آهنربایی دائمی که در بخش مغناطیسی دستگاه تعبیه شده بهترین گزینه برای مکان هایی که خطر آتش سوزی و برق گرفتی وجود دارد می باشد.

نوع دیگر دریل مگنت ها، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک آن است که استفاده از این سری از دریل ها سبب صرفه جویی در وقت و انرژی اپراتور می شود. سری دیگر این دستگاه ها،مخصوص ریل است . این دریل ها مخصوص سوراخکاری برروی ریل می باشند که در این محصول بجایی آهنربا از قسمتی مخصوص برای بستن و فیکس کردن دستگاه جهت ثابت ماندن برروی مسیر استفاده شده است.

طراحی و مکانیزم دریل مگنت

یک دستگاه دریل مگنت از 4 بخش اصلی تشکیل شده است. قسمت هایی چون  پایه مگنتی، پایه دریل ، موتور و میل محور.

موتور دریل مگنتی ( آشنایی با انواع دریل مگنت )

 یکی از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده دستگاه های صنعتی موتور می باشد که از نوع DC است. توان دستگاه براساس نوع دریل و نیاز اپراتور متفاوت است و حداقل از 800 وات تا 2300 وات می رسد. همانطور که می دانید برای انجام سوراخکاری های بزرگ و سنگین باید از دریلی با موتور قدرتمند استفاده شود. در برخی از دریل ها موتور دارای قابلیت چرخش در جهت و یا خلاف پاد ساعت گرد می باشد. موتور از نوع DC دارای قابلیتی چون کنترل سرعت و گشتاور در قسمت الکترونیکی دریل است.

پایه مگنت آهنربایی ( آشنایی با انواع دریل مگنت )

یکی دیگر از قسمت های تشکیل دهند دریل ، پایه مگنت می باشد. پایه مگنت  به دلیل داشتن آهنربای قوی حین کار برروی قطعه کار می چسبد و از لغزش دریل حین کار جلوگیری می کند. چسبید پایه مگنت سبب ایجاد کار بدون خطا می شود آهنربایی که دریل مگنت وجود دارد نقش اساسی درسوراخکاری دارد. چرا که دریل مگنتی در حین کار شروع به لغزش و حرکت می کند و وجود مگنت آهنربایی در این دستگاه از لغزشی که ممکن است . علاوه بر خراب کردن قطعه کار به اپراتور نیز آسیب برساند جلوگیری کند.

انواع دریل مگنت و طراحی و قسمت های تشکیل دهنده ان

جهت استعلام قیمت و کسب مشاوره رایگان می توانید با شماره های درج شده در سایت با کارشناسان آرال ماشین تماس بگیرید.

بدنه دریل مغناطیسی

از اجزای دیگر دریل مگنتی بدنه و یا پایه دریل می باشد. برروی بدنه قسمت هایی چون کلید های موتور، سوئیچ، دسته هایی برای نگهداری قطعه کار وغیره تعبیه شده است. بدنه به موتور اجازه سواخکاری به صورت عمودی را میدهد. همچنین بدنه یک دریل مگنت موقعیتی را ایجاد می کند تا اپراتور بتواند آن را به راحتی جابجا کند. جنس بدنه بطور معمول از آلومینیوم مقاوم می باشد.

میل محور دستگاه دریل مگنتی ( آشنایی با انواع دریل مگنت )

 از بخش های دیگر تشکیل دهنده دریل مگنتی میل محور است که اغلب به نام های سه نظام شناخته می شود. این قطعه نوعی گیره می باشد که برای متصل کردن مته های گردبر مورد استفاده قرارمی گیرد. از طرفی سه نظام دارای نوع مختلفی مانند  تنظیم دستی و تعویض سریع است. سه نظام هایی که سریع هستند نیازی به بستن پیچ و فک ندارد. میل محورهای دریل نیز دارای انواع مختلفی چون مخروطی مورس با سایز های متفاوت است که در داخل انواع مته فیکس می شود.

برای خرید دریل مگنت دست دوم با بهترین قیمت همراه با خدمات پس از فروش با ما تماس بگیرید.

شرایط و نکات مهم در زمان خرید دریل مغناطیسی ( آشنایی با انواع دریل مگنت )

امروزه در بازار جهانی طیف وسیعی از دریل مگنتی ها وجود دارد که در میان آنها می توانید دریلی را مناسب با نیاز خود انتخاب و خریداری کنید. اما نکته ایی که باید در زمان خرید دریل مگنتی به آن توجه کنید سایز سوراخکاری می باشد.

دریل دستگاهی با قابلیت و اندازه و قدرت موتور های متفاوتی است. همچنین در زمان خرید باید به برند محصول  توجه کنید که دارای خدمات پس از فروش خوبی باشد. اگر در زمان کار بنابردلایلی دستگاهتان دچار مشکل شد. برای تهیه یک قطعه برای دستگاه نیاز به صرف هزینه زیاد نشوید.

وجود خدمات پس از فروش مطلوب برای دستگاه این امکان را برای شما به وجود می آورد. تا از فروشنده درخواست کنید تا دریل شما را ظرف مدت 48 ساعت تعمیر و به شما بازگرداند. رعایت نکات گفته شده باعث می شود تا شما از کیفیت مطلوب و باز خورد مطلوب تری برخوردار شوید. برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

دریل مگنت چیست ؟ از دریل مگنت به چه منظوری میتوان استفاده کرد؟

دریل مگنت دستگاهی مناسب سوراخکاری با مته های گردبر و معمولی است. با استفاده این دستگاه می توانید سوراخکاری برروی قطعه کار فلزی و یا چوب و سنگ و… را با بهترین کیفیت همراه با دقت بالا انجام دهید.ابزاری بسیار کاربردی برای صنعتگران جهت تولید محصول با کیفیت بالا می باشد.

مجموعه آرال ماشین فروشنده چه نوع دریل مگنت هایی می باشد؟

این مجموعه بزرگ فروش انواع دریل مگنت گردبر دستی و اتوماتیک در برند و سایز های مختلف و رنج قیمتی متفاوت می باشد.اگر بدنبال دستگاه دریل مگنت کارکرده نیز هستید می توانید از وبسایت مجموعه دیدن نمایید.www.aralmachine.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *