اخبار و مقالات

شناخت دریل های سوراخکاری  و آشنایی با تاریخچه دریل مگنت

دریل مگنت چیست ؟

تاریخچه دریل مگنت، دریل یکی از رایج ترین ابزارها برای استفاده در پروژه های فلزکاری، ساختمانی و نجاری است. این ابزار همه کاره به کاربر این امکان را می دهد که مواد را به هم بچسباند و سوراخ هایی را ایجاد کند. دستگاه های دریل بسته به استفاده از نظر قدرت و ظرفیت رتبه بندی می شوند. انواع مختلفی از دریل وجود دارد که از بین آنها می توان انتخاب کرد.

انواع متعارف شامل دریل های دستی است که برای سوراخ کردن دستی مواد استفاده می شود، دریل های الکتریکی که از نوعی الکتریسیته استفاده می کنند و دریل های پنوماتیکی که از طریق هوای فشرده کار می کنند. علاوه بر سه نوع دریل معمولی ذکر شده، صنایع خاصی از دریل های بسیار تخصصی مانند دریل های حفاری زمین که از احتراق داخلی برای عملیات حفاری استفاده می کنند و مته های چکشی که از اعمال ضربه ای برای حفاری در بتن، سنگ یا آجر استفاده می کنند، استفاده می کنند.

برای خرید دستگاه دریل مگنت همراه با خدمات پس از فروش معتبر با ما تماس بگیرید.

تاریخچه دریل مگنت

قدمت دریل ها به دوران ماقبل تاریخ می رسد. مورخان معتقدند که انسان‌های خردمند در 35000 سال قبل از میلاد به سودمندی ابزارهای چرخشی برای سوراخ کردن مواد پی بردند. انسان اولیه از چوب های صاف با یک نقطه سنگ چخماق متصل شده برای ایجاد سوراخ های لازم استفاده می کرد. در اواخر عصر پارینه سنگی، انسان از استفاده از چوب های تخت با نقاط سنگی به استخوان، صدف و حتی شاخ برای انجام کار خود ادامه داد.

مصریان باستان از چوب به عنوان دریل اصلی خود به جای استخوان و صدف استفاده می کردند. کاربر ریسمانی را به انتهای یک کمان متصل کرد و سپس انتهای باقی مانده را دور یک چوب پیچید. سپس کمان به جلو و عقب حرکت داده می شود تا حرکت چرخشی ایجاد شود. شواهدی وجود دارد که مصریان نیز از این دریل ها در نجاری، سنگ کاری استفاده می کردند.

در قرن سیزدهم بود که انسان شروع به استفاده از قطعات فلزی به عنوان دریل کرد. مخترعان دریافتند که اگر از قطعات مس در داخل چوب لوله‌ای استفاده کنند، می‌توانند با آسیاب کردن قسمت بیرونی منطقه، سوراخی ایجاد کنند. این کشف به آنها این امکان را داد که هنگام ایجاد حفره با اندازه دلخواه، آسیب به مواد را به حداقل برسانند.

تاریخچه دریل مگنت

اولین دریل ساخت چه کسی و چه کشوری است ؟

برای اولین بار دریل در سال 1889 توسط شخص به نام آرتور جیمز آرنات به وجود آمده است. یکی از نکات مهمی که در زمان ساخت دریل های الکتریکی سبب فروش انبوه صنعتگران بوده است . طراحی و ساخت دریلی با ابعاد متناسب و وزن کم جهت حمل و نقل آسان این دستگاه بود.در ادامه پیشرفت و رونق ، طراحی و ساخت دریل هایی با ظاهر جدید و با امکانات بیشتری تولید و در بازار جهانی عرضه شد. دریل چکشی ، دریل شارژی ، دریل ستونی ، دریل مگنت و… از جمله انواع دریل هایی است که تا کنون طراحی و ساخته شده است.

تاریخچه دریل مگنت و ابزار های برقی

همانطور که گفته شد تاریخچه دریل مگنت به سال 1889 که اولین ابزار سوراخکاری بانام ماشین تراش جهت شکل دهی به اجسام  در کشور مصر به وجود آمد، برمیگردد. نحوه عملکرد ماشین تراش این گونه بود که یک نفر آن را می چرخاند و نفر دوم با آن کارمیکرد. این ابزار قابلیت اتصال برق و باطر را نداشت، این وسیله نسبت با ابزار های دستی بهترین انتخاب جهت سوراخکاری برروی اجاسمی مثل چوب و … بود .

 اما انسان ها بعداز استفاده از آن دریافتند که نیازمند پیشرفت دارد. به همین دلیل با تفکر و تلاش  توانستند ابزار های برقی و بهتری را نسبت آن طراحی و تولید کنند . ابزار هایی چون دریل برقی ، دریل شارژی و غیره .با پیشرفت تکنولوژی و تکامل بشر ابزارالات مدرن و پیشرفته ایی طراحی و تولید شده که باعث انجام راحت و سریعتر کار های حفاری و سوراخکاری شده است.

طراحی و ساخت اولین دریل

آرتور جیمز آرنات مهندس برق و مخترع کشور اسکاتلند بود که توانست در سال 1889 سری پیشرفته تری از دریل ها با عنوان دریل برقی طراحی و تولید نماید. در ادامه دریل های برقی دستگاه های پیشرفته تری چون دریل مگنت و دریل های شارژی و… ساخته شده که در حال حاضر بسیار محبوب و کارآمد می باشد. در ادامه به معرفی دریل شارژی و تاریخچه پیدایش آن می پردازیم.

دریل شارژی در چه سالی طراحی و تولید شده است؟ (تاریخچه دریل مگنت)

درسال 1932 یک شرکت آلمانی بنام fein توانست با ترکیب دریل دستی و یک موتور الکتریکی دستگاهیی بنام دریل برقی یا شارژی را به وجود بیاورد. یکی از مشکلات این دستگاه سنگینی زیاد و غیر قابل حمل بود . به همین دلیل بعداز روی کار آمدن بلک اند دکر مدیر عامل جدید شرکت آلمانی fein توانست سری جدید و قدرتمند دریل های برقی را طراحی و تولید نماید که بسیار کارامد بود.

از همین رو تولید ابزارآلات برقی همانند دریل ها شروع به تولید کرد و در بازار جهانی عرضه شد.در ادامه تولیدات ابزار های برقی مختلف در سال 1950 دریل های بسیاری طراحی و ساخته شد. یکی دیگر از شرکت های بزرگ و قدرتمندی که در زمینه تولید دستگاه های دریل برقی ، دریل  شارژی ، دریل مگنت هستند ، کمپانی بوش می باشد.

اگر بخواهیم بصورت دقیق بگوییم در سال 1932 اولین دستگاه دریل برای کندن بتن طراحی و تولید شد.در ادامه  بشر برای راحتی کار بیشتر به ابزار های برقی زیادی دست یافتند، در همین راستا در سال 1961 اولین دریل شارژی ساخته شد.در ادامه در سال 2004 در ابزار های برقی موتور های براشلس طراحی شد. در نهایت در سال 2005 نیز به باتری های لیتیوم یونی دست یافتند.

زندگی قبل از ابزار های برقی چگونه بود ؟

با پیشرفت تکنولوژی و همراه با تکامل بشر ، انسانها به دنبال انجام کار به راحتترین شکل ممکن است. به همین دلیل ابزار های برقی به سرعت در حال پیشرفت می باشد. از سال 1932 که برای اولین بار به تولید ابزار هایی کارآمد پرداختند . تا کنون پیشرفت بسیاری در ظاهر و قابلیت های دریل اتفاق افتاده است.همانطور که اشاره شد در سال 2005 بشر به باتری های لیتوم یونی دست یافت .بااستفاده از این قطعه پرکاربرد توانسته تا کنون انواع مختلفی از دستگاه ها و ابزارآلات مدرنی را طراحی و تولید کند. به جرعت می توان گفت که امروزه برای انجام هرکاری یک ابزار برقی مخصوص طراحی شده که انجام کاررا برای افراد راحت و سریعتر کرده است.

آشنایی با انواع دریل مگنت

تاریخچه دریل های مگنت

ا پیشرفت جهان و نیاز بشر به امکانات بیشتر، برای زمینه های مختلف ابزار ها و تجهیزات بسیاری طراحی و به تولید رسیده اند. که افراد بااستفاده از آنها می توانند کارهای روزمره خودرا به آسانی به انجام برسانند.یکی از این تجهیزات که درحال پیشرفت است و تاکنون از تغییر دست نکشیده دریل می باشد. بهترین ابزار برای سوراخکاری فلزات است که مناسب برای صنعتگران  کارآمدیی بسیاری دارد.این دستگاه در انواع مختلف توسط شرکت های قدرتمند جهانی مانند ای جی پی ، یوروبور ، دزنت ، رپتور وغیره ساخته و عرضه می شود.

مجموعه آرال ماشین مرکز تخصصی فروش انواع تجهیزات و ابزارآلات برقی مدرن و پیشرفته در ایران می باشد، به همین منظور جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع دریل مگنت ودیگر تجهیزات مورد نیاز می توانید با مهندسین ما درارتباط باشید. اگر به دنبال سوالی درباره ابزارآلات برقی چون پخ زن، ایرلس، دستگاه جوش و برش، مته های گردبر و حتی ماشین آلات برش سی ان سی هستید. می توانید از وب سایت www.aralmachine.com دیدن نمایید و همچنین می توانید مشاوره رایگان از مشاوران و کارشناسان ما دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *