اخبار و مقالات

آرمیچر و مگنت چیست ؟ چه کاربردی در دریل مگنت دارند ؟

سیم پیچی آرمیچر و مگنت

(سیم پیچی آرمیچر و مگنت )آرمیچر بخشی جدایی ناپذیر از موتور (یا ژنراتور) است، زیرا این قطعه ای است که جریان متناوب (AC) را در یک ماشین الکتریکی حمل می کند. آرمیچر AC را حتی در ماشین‌های جریان مستقیم (DC) با استفاده از کموتاتور (که هر چند وقت یکبار جهت جریان را معکوس می‌کند) یا به دلیل کموتاسیون الکترونیکی هدایت می‌کند. آرمیچر همچنین پشتیبانی و محفظه سیم پیچ آرمیچر را فراهم می کند. میدان مغناطیسی در ماشین های الکتریکی توسط یک آهنربای دائمی یا آهنربای الکتریکی ایجاد می شود.

سیم پیچ آرمیچر با میدان مغناطیسی تشکیل شده در شکاف هوا ترکیب می شود. عملکرد آرمیچر چند منظوره است. نقش اصلی هدایت جریان بر روی میدان است، بنابراین گشتاور شفت در یک ماشین فعال تولید می شود. هدف ثانویه آرمیچر تولید نیروی الکتروموتور (EMF) است. واقعیت دیگر در مورد آرمیچرها این است که می توان از آنها در هر دو قسمت ثابت و چرخان استفاده کرد.

آرمیچر از قطعات اصلی برای نگهداری مته هسته مغناطیسی دریل مگنت تشکیل شده است. بنابراین توصیه می کنیم که فقط از این آرمیچر های اصلی برای حفظ گارانتی دستگاه خود استفاده کنید. یک آرمیچر مناسب برای تمام دستگاه های حفاری هسته مغناطیسی وجود دارد. آرمیچر از قطعاتی چون : اولین دنده، آرماتور، مجموعه برس کربن، دایره، بلبرینگ (بسته به دستگاه، تعداد و نوع بلبرینگ ها ممکن است متفاوت باشد)

مگنت قطعه ای مستطیلی شکل که دارای نیروی مغناطیسی است. مگنت باعث می شود تا اجسام فلزی را بسوی خود جذب کند. از طرفی هم مگنت به قطعه مورد نظر جهت سوراخکاری چسبیده و تا از لغزش دریل هنگام سوراخکاری جلوگیری کند.آهنرباها (مگنت) نقش مهمی در صنایع مختلف و کاربردهای روزمره دارند. از الکترونیک گرفته تا تولید، آهنرباها به طور گسترده برای تولید میدان های مغناطیسی و تسهیل فرآیندهای مختلف استفاده می شوند. با این حال، مانند هر جزء دیگر، مشکلات آهنربا می تواند در طول زمان رخ دهد.

جهت سیم پیچی مگنت و آرمیچر به بهترین کیفیت می توانید با آرال ماشین تماس بگیرید.

سیم پیچی مگنت چیست ؟

سیم پیچی مگنت و آرمیچر به دو نوع مغناطیس اشاره دارد. سیم پیچی مگنت به یک سیم فلزی است که برق را از یک منبع برق به آن می دهد و با این کار یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند. در حالت عادی، این سیم پیچ شده به چوب، فلز و یا پلاستیک نصب شده است. آرماتور نوع دستگاه الکتریکی است که در آن یک قطعه فلزی در یک میدان مغناطیسی قرار دارد و با تغییر جهت جریان الکتریکی در آن، نیروی جذب یا تابش را تجربه می کند.

مراحل سیم پیچی مگنت

  1. طراحی : در این مرحله، ابعاد و نوع سیم پیچی مگنت بر اساس نیاز و مشخصات فنی تعیین می شود.
  2. انتخاب مواد : انتخاب مواد مناسب برای ساخت سیم پیچی مگنت شامل انتخاب نوع سیم، جنس قلاب و هسته مگنت است.
  3. پیچیدن سیم : در این مرحله، سیم های فلزی به دور هسته چیده شده و به صورت منظم پیچیده می شوند.
  4. اتصالات : پس از پایان یافتن عمل پیچیدن، اتصالات بین سرهای سیم به گیره های مناسب صورت می گیرد.
  5. آزمایش و تست : در نهای، ساختار و عملکرد سیم پیچی مگنت با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی بررسی و تست می شود تا کیفیت و عملکرد آن تضمین شود.
سیم پیچی آرمیچر و مگنت

علت سوختن مگنت چیست ؟

مگنت یکی از مهمترین و کاربردی ترین قطعه در دریل است. چرا که با خراب بودن و یا سوختن آن شما دیگر قادر به ایجاد وراخ برروی ورقآهن نخواهید بود. یکی ازدلایلی که باعث سوختن مگنت می شود، خطای اپراتور هنگام استفاده است. بدین صورت که بعداز سوراخ کردن کلید مگنت را خاموش نکرده و مگنت برای طولانی مدت روشن می ماند.

یک موتور الکتریکی بخش های مختلفی دارد: استاتور، یاتاقان ها، یک سری تسمه یا چرخ دنده، یک کموتاتور، و آخرین اما نه کم اهمیت، روتور یا آرمیچر. روتور و آرمیچر مشابه و در عین حال کاملاً متفاوت هستند. اولی بخشی از یک موتور الکتریکی است که می چرخد، می تواند دارای میله هایی باشد که جریان را هدایت می کند، ممکن است زخمی شود یا فقط به عنوان روتور باقی بماند. در حالی که دومی شامل میله هایی است که جریان را هدایت می کند و برس هایی که مسیر الکتریکی را برای جریان باز می کند.

در حالی که هر دو بخش به یک اندازه برای یک موتور حیاتی هستند، ما در این مقاله بر روی آرمیچر تمرکز خواهیم کرد. با آرمیچر آسیب دیده، راندمان موتور شما می تواند به شدت تحت تاثیر قرار گیرد. برای اطلاع از تأثیر منفی ناشی از موتور خود و روش‌های خاص نحوه بررسی وضعیت آرمیچر به ادامه مطلب بروید.

سیم پیچی آرمیچر چیست ؟ (سیم پیچی آرمیچر و مگنت)

سیم پیچی آرمیچر یک فرآیند صنعتی است که در آن سیم های فلزی به یکدیگر پیچیده می شودند تا یک ساختار پیچیده تر و مقاوم تر ایجاد شود. این فرآیند برای تولید اجزای الکترومکانیک، موتورها، ترانسفورماتورها، ژنراتورها و دستگاه های الکترونیک استفاده می شود.

مراحل سیم پیچی آرمیچر

سیم پیچی آرمیچر موتور یک فرآیند پیچیده است که شامل مراحل مختلفی است. در اینجا مراحل کلی برای سیم پیچی آرمیچر موتور آمده است:

گیج سیم درست را انتخاب کنید: گیج سیم به اندازه موتور و تعداد دورهای مورد نیاز بستگی دارد. گیج سیم مقاومت الکتریکی، ظرفیت جریان و عایق مورد نیاز را تعیین می کند.

هسته آرمیچر را آماده کنید: هسته آرمیچر قسمتی از موتور است که سیم در آن پیچ می شود. هسته باید تمیز، صاف و عاری از هرگونه سوراخ یا لبه تیز باشد که می تواند به سیم آسیب برساند.

سیم را بپیچید: سیم را به دور هسته آرمیچر بپیچید. سیم باید محکم و یکنواخت پیچیده شود و هر دور سیم قبلی را لمس کند. سیم پیچ باید در جهت صحیح انجام شود، بسته به اینکه موتور در جهت عقربه های ساعت باشد یا خلاف آن.

سیم را عایق کنید: پس از پیچیدن هر سیم پیچ، آن را با استفاده از نوار برق یا مواد عایق دیگر عایق بندی کنید. از محکم و ایمن بودن عایق اطمینان حاصل کنید.

سیم پیچ ها را به هم وصل کنید: زمانی که همه سیم پیچ ها پیچیده شدند، آنها را به ترتیب صحیح وصل کنید تا سیم پیچی آرمیچر کامل شود.

موتور را تست کنید: موتور را تست کنید تا مطمئن شوید که مطابق انتظار عمل می کند.

چرا آرمیچر خراب می شود ؟ (سیم پیچی آرمیچر و مگنت)

آرمیچر یکی از اصلی ترین قطعات موجود در دریل مگنت است. بنابراین باید کارهایی که سبب خراب شدن آن می شود را بدانید تا از آن ها جلوگیری کنید. یک موتور الکتریکی بخش های مختلفی دارد: استاتور، یاتاقان ها، یک سری تسمه یا چرخ دنده، یک کموتاتور، و آخرین اما نه کم اهمیت، روتور یا آرمیچر.

آن دو؛ روتور و آرمیچر مشابه و در عین حال کاملاً متفاوت هستند. اولی بخشی از یک موتور الکتریکی است که می چرخد، می تواند دارای میله هایی باشد که جریان را هدایت می کند، ممکن است زخمی شود یا فقط به عنوان روتور باقی بماند. در حالی که دومی شامل میله هایی است که جریان را هدایت می کند و برس هایی که مسیر الکتریکی را برای جریان باز می کند.

آرمیچر سوخته: ممکن است نتیجه چندین مشکل مانند جریان هوا ضعیف، اضافه بار، توقف، ارتینگ، خرابی عایق، خرابی رگلاتور و غیره باشد. اگر مشکل آرمیچر سوخته باشد، باید آرمیچر را به عقب برگردانید. اتصال زمین: زمانی اتفاق می افتد که بخشی از سیم پیچ به هسته فلزی آرمیچر متصل می شود. معمولاً این مورد زمانی است که عایق خراب می شود، یا در اثر گرمای بیش از حد یا خستگی در لبه شکاف به دلیل خنک شدن، گرم شدن و چرخش مداوم.

یک اتفاق رایج که معمولاً در آرمیچر آسیب دیده دیده می شود، تعداد تلاش های لازم برای روشن کردن موتور است. در ابتدا، دو یا سه تلاش برای روشن کردن آن کافی است، اما در زمان آینده، نمی توان آن را به طور کامل روشن کرد.

علائم آرمیچر خراب (سیم پیچی آرمیچر و مگنت)

کموتاتورهای فرسوده: این به دلیل اصطکاک برس های کربنی در برابر سطح کموتاتور اتفاق می افتد. در نهایت، این به تدریج بر روی وضعیت برس ها نیز تأثیر می گذارد و باعث فرسودگی سریع آن ها می شود.

آرمیچر سوخته: ممکن است نتیجه چندین مشکل مانند جریان هوا ضعیف، اضافه بار، توقف، ارتینگ، خرابی عایق، خرابی رگلاتور و غیره باشد. اگر مشکل آرمیچر سوخته باشد، باید آرمیچر را به عقب برگردانید.

اتصال زمین: زمانی اتفاق می افتد که بخشی از سیم پیچ به هسته فلزی آرمیچر متصل می شود. معمولاً این مورد زمانی است که عایق خراب می شود، یا در اثر گرمای بیش از حد یا خستگی در لبه شکاف به دلیل خنک شدن، گرم شدن و چرخش مداوم.

راه هایی برای بررسی آرمیچر آسیب دیده (سیم پیچی آرمیچر و مگنت)

غرغروگر

اساساً یک وسیله الکتریکی است که برای تشخیص سیم پیچ های کوتاه در موتورها استفاده می شود. کاری که انجام می دهد ایجاد یک شار مغناطیسی است که باعث می شود یک آرمیچر کوتاه جریانی را به حسگر وارد کند. اگر آرمیچر شما بد شکل باشد، حسگر شروع به لرزش در هماهنگی با جریان تولید می کند.

برس های پلاگین بازرسی

یک اتفاق رایج که معمولاً در آرمیچر آسیب دیده دیده می شود، تعداد تلاش های لازم برای روشن کردن موتور است. در ابتدا، دو یا سه تلاش برای روشن کردن آن کافی است، اما در زمان آینده، نمی توان آن را به طور کامل روشن کرد.

هنگامی که به شاخه های بازرسی خود نگاهی بیندازید و ببینید که برس ها آسیب دیده اند، به احتمال زیاد آرمیچر مقصر است. برای بررسی مجدد و دیدن اینکه آیا واقعاً چنین است، به سادگی برس های جدید را نصب کنید و ببینید که آیا آنها نیز فرسوده و آسیب خواهند دید یا خیر.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید بصورت رایگان با کارشناسان آرال ماشین در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *