اخبار و مقالات

اسپیندل دستگاه حفاری مغناطیسی چیست؟ چه کاربردی دارد؟

اسپیندل دستگاه دریل مگنت

دوک یک محور چرخان با یک وسیله ثابت برای نگه داشتن ابزار (در مورد دوک فرز، حفاری) یا یک قطعه کار (در مورد دوک چرخشی) است. محور دوک به عنوان یک تکیه گاه، یک موقعیت دهنده و یک محرک چرخشی برای ابزار یا قطعه کار عمل می کند.

انواع دستگاه دریل مگنت همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر در آرال ماشین

اسپیندل دستگاه حفاری مغناطیسی چیست و چگونه کار می کند؟ / اسپیندل دستگاه حفاری مغناطیسی

یک دوک ستون فقرات دستگاه حفاری است. شفت در مرکز محور چرخش ماشین ابزار، گشتاور، سرعت و دقت مورد نیاز برای کاربرد ابزار ماشینکاری را اعمال می کند. بسته به کاربرد، ماشین ها می توانند یک یا چند دوک برای تکمیل کار مورد نیاز داشته باشند. اسپیندل ها در ماشین آلات برای کاربردهای بسیار متنوعی استفاده می شوند که برش فلز، سوراخکاری از رایج ترین آنهاست. در حالی که انواع مختلفی از دوک ها وجود دارد، از جمله دوک های فرز، الکتریکی، آسیاب و با سرعت بالا، یک اسپیندل معمولی از این اجزای اصلی تشکیل شده است:

سیستم محرک: با تسمه، دنده یا گزینه های موتور محرک یکپارچه، سیستم درایو سرعت و قدرت مورد نیاز برای برنامه را فراهم می کند.

محفظه اسپیندل: محفظه اسپیندل بخش مهمی از دستگاه است که چندین سیستم کاربردی مانند فشار، روانکاری و خنک کننده را برای اسپیندل فراهم می کند.

سیستم بلبرینگ: انواع مختلف یاتاقان ها نقش اساسی در کارایی و طول عمر دوک ها دارند. نوع بلبرینگ در سیستم به کاربرد خاص شما بستگی دارد.

شفت: شفت گشتاور را از سیستم محرک منتقل می کند و در امتداد مرکز دوک می چرخد.

میله کششی: سیستم میله کشی درون شفت حرکت می کند و نیروی لازم را برای بستن و بازکردن ابزار فراهم می کند.

اسپیندل دستگاه حفاری مغناطیسی

انواع اسپیندل / اسپیندل دستگاه حفاری مغناطیسی

انواع مختلفی از دوک ها برای کاربردهای مختلف وجود دارد. دوک های با سرعت بالا در دستگاه های حفاری رایج ترین هستند. دو نوع دوک با سرعت بالا وجود دارد:

موتوریزه: این نوع اسپیندل که یک موتور انتگرال نیز نامیده می شود، می تواند بسیاری از وظایف ماشینکاری را انجام دهد و آن را به انتخابی همه کاره برای بسیاری از کاربردها تبدیل می کند.

تسمه محور: با یک دوک تسمه محور، کاربران می توانند تا 15000 دور در دقیقه برای قدرت و گشتاور بیشتر انتظار داشته باشند.

با توجه به استفاده متنوع از دوک در کاربردهای متعدد، انواع مختلفی از دوک ها برای فلزات، ترموپلاستیک ها و مواد دیگر وجود دارد. استفاده از اسپیندل نیز به پیچیدگی و پیچیدگی محصول نهایی بستگی دارد. انتخاب اسپیندل مناسب برای برنامه شما برای اطمینان از کیفیت و تکرارپذیری در کاربردهای سوراخکاری بسیار مهم است.

تاریخچه اسپیندل / اسپیندل دستگاه حفاری مغناطیسی

مدت‌ها قبل از ظهور تاریخ مکتوب، انسان‌ها از چوب‌ها برای چرخاندن الیاف به هم و به صورت رشته‌های بلند استفاده می‌کردند که می‌توان آن‌ها را به طناب پیچاند یا بافتنی یا پارچه یا توری بافته کرد. کتان، پشم، پنبه یا مواد دیگر را روی چوب محکم می‌کردند و چوب را در حالی که از دست ریسنده آویزان می‌کرد، به چرخش می‌رفت. سپس فیبر از دست خارج می شد، جایی که پیچ خورده و در نخ های ساختمان برای بافندگی یا بافندگی به هم متصل می شد.

با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهای مورد استفاده برای ریسندگی نیز افزایش یافتند، اما عملکرد آنها یکسان باقی ماند: هر یک به فیبر خام پیچ و تاب می‌داد تا نخ قوی و پیوسته تولید شود. Ohio Memory تصاویری از تعدادی از ابزارهایی دارد که در چرخش مورد استفاده قرار گرفته اند، ابزارهایی شبیه به آنچه در بازار امروزی وجود دارد. یکی از این نمونه ها اسپیندل قطره ای است. دوک های قطره ای قدیمی ترین ابزار مورد استفاده برای ریسندگی هستند و با نوعی چوب – میل – و وزنه یا چرخش ساخته می شوند که به چرخش مداوم لازم برای چرخش کمک می کند.

دوک های قطره ای ممکن است دارای چرخش در بالا یا پایین باشند و همچنین ممکن است یک قلاب در بالا داشته باشند تا فیبر را در جای خود نگه دارد. نخی که هنوز روی دوک پیچیده است، از بالا با چرخش در پایین چرخیده می شد. به دلیل قابل حمل بودن، اسپیندل های دراپ امروزه همچنان در بین اسپینرها محبوب هستند، که گاهی اوقات می گویند چرخ ها ممکن است روز به روز سریعتر شوند، اما دوک ها هر سال سریعتر می شوند.

به عبارت دیگر، هنگام نشستن پشت چرخ می توان فیبر را با سرعت بیشتری بچرخاند، اما چرخ را فقط در حالت نشسته می توان استفاده کرد، در حالی که برخی از اسپینرها از دوک های خود هنگام راه رفتن، سوار شدن در ماشین استفاده می کنند.

آرال ماشین بزرگترین و تخصصی ترین مرکز فروش و خدمات پس از فروش ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در ایران می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *