اخبار و مقالات

 بهترین گاز جوشکاری برای متریال های مختلف کدامند ؟

بهترین گاز برای جوشکاری

بهترین گاز برای جوشکاری، جوشکاران علاقه مند معمولاً از سه نوع فلز پرکننده برای مطابقت با مواد پایه ای که در حال جوشکاری هستند استفاده می کنند: سیم فولادی جامد برای جوشکاری فولاد نرم، سیم آلومینیومی برای جوشکاری آلومینیوم و سیم فولادی ضد زنگ برای فولاد ضد زنگ. گزینه های گاز محافظ بر اساس مواد جوش داده شده متفاوت است.

خرید دستگاه جوش و برش با بهترین قیمت و خدمات پس از فروش معتبر از آرال ماشین

گاز جوشکاری برای فولاد نرم

مخلوط 75% آرگون / 25% دی اکسید کربن (که گاهی اوقات به عنوان گاز C25 نامیده می شود) برای جوشکاری فولاد نرم بسیار رایج است. حداقل پاشش را تولید می کند و ویژگی های قوس خوبی را ارائه می دهد. همچنین دارای پروفیل مهره ای خوبی است که به آن اجازه می دهد تا به خوبی در نوک انگشتان جوش شسته شود. یک اشکال: این ترکیب گرانتر از گزینه های دیگر است.

گاز دیگری که برای فولاد نرم استفاده می شود، دی اکسید کربن 100% است که گاهی اوقات C100 نامیده می شود. این یک جایگزین خوب است که از یک مخلوط گاز محافظ 75/25 درصد ارزان‌تر است، اما می‌تواند کمی بیشتر پاشیده شود و منجر به ایجاد قوس کمی نامنظم شود.

با این حال، همانطور که فناوری در منابع برق جوشکاری طراحی شده برای کاربران DIY بهبود می یابد، ماشین ها عملکرد بهتری را با گاز CO2 100٪ نسبت به ماشین های 10 یا 15 سال پیش ارائه می دهند. در حالی که برای کاربران DIY کمتر رایج است، اگر می خواهید با جوش MIG وارد حالت انتقال اسپری شوید (مانند زمانی که یک صفحه ضخیم تر را جوش می دهید)، گاز 90٪ آرگون / 10٪ گاز CO2 یا گاز C10 ، گزینه خوبی برای آن است.

گاز جوشکاری آلومینیوم (بهترین گاز برای جوشکاری)

متداول ترین گازی که برای جوشکاری MIG آلومینیوم استفاده می شود 100% آرگون است. این گاز به شما این امکان را می دهد که به راحتی برای آلومینیوم وارد حالت انتقال اسپری یا انتقال اسپری پالسی شوید زیرا مقدار یونیزاسیون پایینی دارد. یکی دیگر از مزایای گاز آرگون 100% این است که می توان از آن برای جوشکاری آلومینیوم TIG نیز استفاده کرد. بنابراین اگر جوشکاری آلومینیومی MIG و همچنین جوشکاری TIG را در مغازه خود انجام می دهید، این گاز مفیدی است که در دسترس است زیرا هر دو فرآیند را پوشش می دهد.

در حالی که بسیاری از مخلوط‌های گاز هلیوم/آرگون وجود دارند که برای آلومینیوم کار می‌کنند، این گازها به دلیل هزینه بسیار بالای هلیوم گزینه خوبی برای اکثر جوشکاران DIY نیستند. همچنین، آلومینیوم به آلودگی بسیار حساس است، بنابراین از گازی با CO2 استفاده نکنید که می تواند کربن را به جوش وارد کند.

گاز جوش برای فولاد ضد زنگ

ترکیبات گاز زیادی برای جوشکاری فولاد ضد زنگ MIG وجود دارد. بسیاری از منابع برق جوش MIG به طور سنتی برای حالت انتقال اتصال کوتاه طراحی شده اند تا با گاز محافظ هلیوم تریمکس برای ضد زنگ استفاده شوند. هلیوم به شست و شوی حوضچه بدون افزودن اندوکتانس زیاد کمک می کند و مشخصات مهره ای خوب و ویژگی های مهره خوبی را ارائه می دهد. اما همانطور که در بالا ذکر شد، هزینه هلیوم امروزه می تواند برای جوشکاران DIY گران باشد. در سال‌های اخیر تغییری صورت گرفته است زیرا تولیدکنندگان منابع انرژی جوش MIG را برای استفاده با ترکیبات مختلف گاز برای جوشکاری فولاد ضد زنگ طراحی می‌کنند.

ترکیب 98٪ آرگون / 2٪ CO2 گزینه خوبی برای ضد زنگ است. درست مانند آلومینیوم، مهم است که از وارد کردن CO2 بیش از حد به مخلوط ضد زنگ خودداری کنید زیرا می تواند باعث ایجاد تخلخل یا سایر عیوب جوش شود. مخلوط گاز آرگون/CO2 یک گزینه همه کاره است. می توان از آن برای انتقال اتصال کوتاه، انتقال اسپری و انتقال اسپری پالسی استفاده کرد. هنوز هم مشخصات مهره‌ای خوبی با ویژگی‌های مرطوب کنندگی مناسب ارائه می‌کند و بسیار مقرون به صرفه‌تر از مخلوط گاز هلیوم است.

گاز جوشکاری سیلیکون برنز (بهترین گاز برای جوشکاری)

استفاده از فلز پرکننده برنز سیلیکونی برای اتصال فلزات غیر مشابه یا انواع مواد پوشش داده شده در جوشکارهای DIY برای کاربردهایی مانند تعمیر خودرو و برای جوشکاری هنری و مجسمه سازی به طور فزاینده ای رایج می شود. استفاده از فلز پرکننده برنز سیلیکونی ERCuSI-A منجر به چیزی می شود که اساساً یک فرآیند لحیم کاری MIG است. به طور معمول، شما می خواهید از گاز محافظ 100٪ آرگون استفاده کنید. این امکان انتقال اتصال کوتاه خوب را فراهم می کند که به شستشوی حوضچه هنگام استفاده از فلز پرکننده برنز سیلیکونی کمک می کند.

برای خرید بدون واسطه دستگاه برش پلاسما همراه با گارانتی 1 ساله و خدمات پس از فروش 10 ساله تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *