اخبار و مقالات

دریل ستونی چیست ؟ +تفاوت دریل ستونی با دریل مگنت

دریل ستونی چیست ؟

انسانها توانستند برای اولین بار در سال 1889 به ابزاری  جهت سوراخ کردن دست بیابند که نام آن ابزار دریل دستی بود. نحوه کار این دریل بدین صورت بود که با استفاده از نیروی انسان و تبدیل آن به نیروی مکانیکی شروع به سوراخ کردن اجسام می کرد. آنها بعداز استفاده از آن به این فکر افتادن که ابزاری اختراع نمایند که از نیروی انسان کمتراستفاده کند همچنین از لحاظ زمانی نیز بصرفه تر باشد.

به همین منظور توانستند به انواع مختلفی از دریل ها دست پیدا کنند.  دریل مگنت ، دریل رادیال ، دریل ستونی وغیره از جمله مشهورترین و شناخته ترین ابزار برقی برای سوراخ کردن برروی انواع اجسام مانند فلزات ، چوب ، سنگ و شیشه هستند.  در ادامه به سوال دریل ستونی چیست ؟ و تفاوت های دریل ستونی با دریل مگنت می پردازیم با آرال ماشین همراه باشید.

آرال ماشین مرکز تخصصی فروش انواع تجهیزات و ابزار آلات مدرن صنعتی اعم از دریل مگنت ، دستگاه پخ زن ، دستگاه جوش و برش ، مته های گردبر ، الکترود نازل برش هواگاز پلاسما و دیگر موارد می باشد. برای خرید دستگاه های دسته دوم نیز می توانید از طریق درگاه های ذکر شدن در وب سایت مجموعه با ما همراه باشید.

دریل ستونی چیست ؟

دریل ستونی چیست ؟

همانطور که گفته شد یکی از انواع دریل های سوراخکاری دریل ستونی می باشد. این دستگاه را شاید بانام های دریل ایستاده و یا پایه دار بشناسید. این ابزار قادر به سوراخ کردن اجسامی نظیر فلزات ،چوب ، پلاستیکی وغیره است. برخی مواقع ممکن است در حین سوراخ کردن قطعه کار مسیر تغییر کند و یا سوراخ دقیق نباشد .

 برای جلوگیری از این مشکلات در زمان کار دریل های نسبتا بزرگی را طراحی و تولید کردند با فشار و تمرکز بالایی برروی قطعه کار عملیات سوارخ کردن را انجام دهد. این ابزار بزرگ و سنگین دریل های ستونی هستند. ظاهر این مدل دریل متشکل از یک پایه نگهدارنده ، میله وهمچنین ستون های مرکزی ، میز کار ، جعبه گیربکس که به آن جعبه دنده نیز می کویند. و در ادامه اعای کوچک دیگر که برای بالا بردن دقت و کیفیت سوراخ کاری بسیار مهم و ضروری است.

مکانیزم عملکردی دریل ستونی چیست ؟ و ویژگی های آن

همانطور که می دانید دریل ها براساس نیاز و کارایی مختلف در ابعاد بزرگ و کوچکی ساخته میشوند.اما بهتراست بدانید که با بزرگ و کوچک شدن آنها قدرت و مکانیزم عملکردی آنها تغییر پیدا نمی کند. در طراحی دریل های ستونی یا پایه دار مکانیزم عملکردی بطور یکسان است و با طراحی ظاهری کوچک آن تغییری پیدا نمی کند.

هدف بشر از طراحی و اختراع این مدل ابزار برقی ایجاد سوراخ برروی انواع قطعه کار با دقت و کیفیت بالا بدون ایجاد مشکل است. در زمان کار بعداز قرارگرفتن قطعه برروی میز کار دریل ایستاده با استفاده از گیره قطعه ثابت نگهداشته میشود و درنهایت سه نظام برروی آن قرارگرفته و در ادامه اپراتور با بالا و پایین کردن دسته های دریل سوراخ برروی قطعه کار موردنظر انجام میگیرد.

قیمت دریل ستونی در آرال ماشین

بهتر است بدانید که دریل های ایستاده یا همان ستونی بعنوان ابزاربرقی خانگی محسوب نمی شود. این مدل دریل ها اغلب برای کاگاه های بزرگ و برای انجام کارهای بسیار طراحی شده اند. چرا که دارای قیمت گرانتری نسب به سایر محصولات مشابه دارند.از طرفی هم برای انجام سوراخ تعداد کنمک و مصارف خانگی شما می توانید از دریل های برقی کوچک استفاده نمایید و آنها بطور کامل نیاز شما را برطرف می کنند.

 قیمت دریل بستگی به معیار های بسیاری دارد. یکی از آنها نوع دریل و برند آن است. به همین دلیل نمی توان قیمت مشخصی برای همه دریل ها بیان کرد. برای خرید و یا اطلاع از قیمت های دقیق و مشخص شده همراه با اطلاعات لازم می توانید با مهندسی خبره آرال ماشین در ارتباط باشید.

دریل ستونی

تفاوت دریل ستونی با دریل مگنت

دریل مگنت ابزار برقی است که در ابعاد و مدل های متنوعی طراحی و تولید می شود. این ابزار دارای ویژگی های منحصر بفردی است که سبب معروف شدن آنها در میان صنعتگران می باشد. دستگاه دریل مگنت قادر به سوراخکاری در قطر های مختلفی چون 30 mm ، وغیره است. این دستگاه هم بصورت دستی و هم بصورت اتوماتیک در بازار عرضه می شود. خصوصیات و کاربرد های خاص این دستگاه طراحی ظاهری آن که  مناسب کارهای طولانی مدت در کارگاه می باشد و همچنین برای کارهایی که در محدوده های غیرقابل دسترس هستند می باشد. دریل مگنت قادر به سوراخکاری بدون نیاز به پیش مته و در مدت زمان کم با دقت و کیفیت با است.

این دستگاه با طراحی فوق العاده می تواند بهترین انتخاب برای تمامی صنعتگران باشد. در مقابل دریل ستونی با داشتن ابعاد بزرگ  فقط برای کار در کارگاه های بزرگ و ایجاد تعداد سوراخ بالا مناسب است. یکی دیگر تفاوت های دریل مکنت با دریل استونی در قیمت آنها است. دریل مگنت در رنج قیمتی متفاوتی عرضه می شود که همه صنعتگران به راحتی می توانند آن را تهیه نمایند . در صورتی که دریل های ایستاده درای هزینه و قیمت بالایی می باشد که هر کسی توانایی خرید آن را نداد.

 انواع مختلف دریل ستونی چیست ؟

باید بدانید که دریل ها در انواع مختلفی وجود  دارند. تقسیم بندی دریل به معیارهای مختلفی بستگی دارد. یکی از آنها میزان ظرفیت و قطر کارگیر آن می باشد.این مدل دریل ها از لحاظ کارایی  به دسته دریل ستونی دستی و اتوماتیک تقسیم می شوند. از طرفی هم از لحاظ ابعاد به مینیاتوری ، متوسط و بزرگ وغیره تقسیم می شود. اما لازم است بدانید در بازار جهانی این دستگاه دریل به دو نوع اصلی تقسیم میشود. دریل ستونی رومیزی ، دریل ستونی ثابت. در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

دریل های ستونی از نوع رومیزی

یکی از پراستفاده و پرفروش ترین نوع دریل های ایستاده نوع رومیزی است. این مدل دستگاه برروی یک میز همراه با یک پایه نصب می شود که دارای قابلیت جابجایی راحت می باشد.این نوع از دریل های ایستاده دارای ابعاد کوچکتری نسبت به دریل های ثابت دارند. همچنین این ابزار دارای وزن کمتری نیز است.

با توجه به طراحی خاص این مدل دریل ستونی قابلیت اتصال به میز با استفاده از پیچ مهره را دارد. البته در صورت تمایل اپراتور می تواند جدا نیز باشد. دریل رومیزی در میان صنعتگران بسیار محبوب است و در صنایع مختلف برای سوراخ کردن برروی اجسامی چون فلز ، چوب و شیشه و … استفاده میشود. بهتر است بدانید که جعبه دنده این مدل به صورت تسمه ایی وگیربکسی طراحی می شود.

دریل ستونی

دریل های ستونی از نوع ثابت

از دیگر مدل های دریل عمودی و یا ستونی نوع ثابت آن است. باتوجه با ابعاد و وزن دریل ثابت قابلیت جابجایی را ندارد و بصورت ثابت استفاده می شود. نوع ثابت دریل های ستونی اغلب برای انجام سوراخ در پروژه های بزرگ و سنگین کاربرد دارد.  سه نظام های متصل شده به این دستگاه از سایز 3 به سایز 32 میلی متر می رسد. همچنین قادر به سوراخکاری برروی انواع مختلف اجسام با ضخامت های بالا بدون هیچ محدویتی هستند.

سوالات متداول

برای سوراخکاری بهترین دستگاه دریل مگنت است یا دریل ستونی ؟

دریل مگنت به دلیل داشتن قابلیت و البته قیمت های مناسب تر می توانید بهترین انتخاب برای شما باشد. اما اگر شما بصورت پروژه ایی فعالیت میکند و خروجی بسیاری دارید دریل ستونی مناسب می تواند باشد. برای انتخاب دریل مناسب باید به نوع فعالیت و خروجی کارگاه خود توجه نمایید. برای راهنمایی و دریافت مشاوره بهتر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

مکانیزم دریل ستونی چگونه است؟

دریل ستونی بصوت ایستاده همراه با پایه و میزکار می باشد. برای سوراخ کردن باید قطعه کاررا برروی میزکار آن قراردهید. که دارای انواع مختلفی چون رومیزی و ثابت است.برای خرید و استعلام قیمت و موجودی با آرال ماشین تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *