اخبار و مقالات

تفاوت دریل مگنت با دریل رادیال + قیمت دریل مگنت

تفاوت دریل مگنت با دریل رادیال

پیشرفت تکنولوژی فقط مختص یک چیز واحد نیست. چراکه پیشرفته آن در صنایع مختلف نیز تاثیر گذار است. این نوع پیشرفت تماما به نیاز های انسان بستگی دارد، و بشر در طی تاریخ اثبات کرده که برای رسیدن به رفاه و آسایش به اختراع چه ابزارالاتی پرداخته است. یکی از ابزار هایی که در سال 1889 برای ائولین بار اختراع شد دریل بود.

 دریل ابزاری برای سوارخ کردن اجسام مختلف می باشد. اجسامی مانند سنگ ، فلز ، چوب ، شیشه وغیره. با پیش رفت زمان انسان به اختراعات  اولیه خود بسنده نکرد و با گذشت زمان و استفاده از ابزار به فکر پیشرفته کردن  آن و دست یافتن به ابزاری بهتر و راحت تر افتاد. از همین رو امروزه انواع مختلفی از دریل ها را می توانید در بازار جهانی رویت کنید، که هرکدام دارای کاربر و ظاهر متنوعی هستند. در ادامه به ذکر تفاوت دریل مگنت با دریل رادیال می پردازیم با ما همراه باشید.

دریل رادیال چیست ؟

دریل رادیال یکی از انواع مختلف دریل ها برای سوراخکاری برروی ورق های آهن با ضخامت های بالا می باشد. طراحی این مدل دریل بدین گونه است که گیربکس برای حرکت شعاعی آن برروی بازو که در کنار ستون می چرخد ، حرکت نمایید. یعنی این دستگاه حول ستون برروی بازو در گیربکس می چرخد. یکی از ناب ترین خصوصیاتی که در دریل مگنت و دریل ستونی وجود ندارد.وجود این خصوصیت منحصربفرد برای سوراخ کردن نقطعه به نقطعه برروی قطعه هایی بزرگ و ضخامت بالا مفید است.

دریل رادیال چیست ؟

آرال ماشین مرکز تخصصی فروش انواع تجهیزات و ابزار آلات مدرن صنعتی اعم از دریل مگنت ، دستگاه پخ زن ، دستگاه جوش و برش می باشد. برای خرید دستگاه های دست دوم نیز می توانید از طریق همین درگاه اقدام نمایید

ویژگی دریل رادیال

این مدل از دریل ها برروی گیربکس حول ستون چرخش انجام میدهد که سبب سوراخ کردن قطعات بزرگ و با ضخامت بالا هستند.از جمله ویژگی و کاربرد دریل رادیال این است که قادر به تغییر جهت گیربکس برای سوراخ کردن در موقعیت های مختلف می باشد. یکی از کاربرد های این مدل دریل در شرکت های قالب سازی است.

این دستگاه قادر است قالب های کوچک را سوراخ نماید درحالی بازوی بزرگتر دارد. بطور مثال این ابزار قادر به سوراخ کردن با مته 40 با بازوی 80 می باشد. البته باید بدانید که دریل های رادیال دارای جثه ی بزرگ و غیر قابل حرکت هستند و برای سوراخ کردن قطعه مورد نظر ، باید آن را زیر مته رادیال قراردهید تا سوراخکاری انجام شود.

امکانات و موارد کاربردی دریل رادیال

این نوع دستگاه این امکان را به شما میدهد که بصورت ملگی زاویه خور و یا ستون متحرک طراحی کنید. از رادیال در صنایع مختلفی چون پتروشیمی ، نفت ، گاز ، ساخت سوله و استراکچر ، سازه های فضایی ، قالب سازی ، ریخته گری دیگر موارد استفاده می شود. کشور هایی که در ساخت این نوع دستگاه های سوراخ کاری بسیار موفق بوده اند می توان به چین و چک اشاره کرد. بهتر است بدانید که این مدل دریل حدود 25 سال است که در ایران توسط صنایع مختلف استفاده می شود.

دریل مگنت چیست ؟

دریل مگنت ابزار برقی است که برای ایجاد سوراخ برروی ورق های اهنی و فلزی می باشد. این مدل دریل بعنوان ابزار کاربردی در صنایع مختلفی چون سازه فلزی شناخته میشود.صنعتگرانی که به دنبال ایجاد سوراخ گرد برروی انواع فلزات به بهترین شکل ممکن و البته با سرعت بالا هستند.

این مدل دریل گردبری می تواند بهترین انتخاب برای آنها باشد.دستگاه دریل مگنت در حال حاضر در شاخصه هایی چون وزن و ابعاد و مدل های مختلفی تولید و عرضه میشود. دریل مگنتی طراحی شده است که برای موقعیت ها و کارهای مختلف بتوان از آن استفاده کرد.بطور مثال برخی از آنها دارای وزن و ابعاد کوچکی هستند که قابلیت پرتابل دارند و از آنها میتوان در ارتفاعات و مکان های غیرقابل دسترس استفاده کرد. البته بهتراست بدانید که با کوچک  و بزرگ شدن ابعاد این دستگاه چیزی از قدرت و سرعت آن کاسته نمی شود.

دریل مگنت چیست ؟

تفاوت دریل مگنت با دریل رادیال

همانطور که گفته شد دریل های رادیال دارای ابعاد بسیار بزرگ هستند قابلیت جابجایی ندارند. بنابراین برای اینکه بتوانید قطعه کاری را سوراخ نماید هرچقد هم که سنگین باشد باید آن را جابجا و در محل رادیال قراردهید تا عملیات سوراخ را انجام دهد. در مقابل دریل مگنت دارای ابعاد کوچک و قابلت جابجایی راحت می باشد.

 یکی دیگر از تفاوت های این دو دریل سرعت و دقت سوراخکاری است. بدین صورت که دریل های گردبر مگنت قادر به سوراخکاری ورق با ضخامت های بالا بدون پیش مته هستند. اما دریل های رادیال برای سوراخ کردن نیاز به زدن پیش مته دارد که در این صورت هم شاهد افت سرعت ، و اتلاف زمان زیادی خواهید شد. تا بتوانید نتیجه دلخواه خود را ببینید. چرا که رادیال ها با استفاده از مته های قدیمی و معمولی اینکاررا انجام میدهند.

در صورتی که دریل های مگنتی با استفاده از گردبر های با کیفیت ادر به ایجاد سوراخ برروی ورق آهن با قطر های مختلف در زمان کم و البته با کیفیت بالا هستند. با ذکر این نکات اگر صنعتگران به دنبال خرید دستگاهی هستند که علاوه بر سرعت دارای دقت و کیفیت بالا در ایجاد سوراخ داشته باشند . می توانند از دستگاه دریل مگنت استفاده نماییند. جهت خرید دریل مگنت با بهترین قیمت می توانید با مجموعه آرال ماشین در ارتباط باشید.

نکات مهم در خرید دریل رادیال و دریل مگنت

برای خرید رادیال باید با ساختار عناصر ریخته گری و طراحی بدنه آن دقت نمایید تا اجزا دستگاه مانند قطر ستون ها و همچنین طول بازرو های همسان باشند. همچنین باید به گیربکس و تعداد دور دریل هم در نظر بگیرید. قطر سوارخکاری با مته های گردبر ، قابلیت سوراخ زدن با مته معمولی ، توان موتور دریل ، قدرت مگنت و سرعت چرخش و همچنین تعداد گیربکس دریل ازجمله مواردمهمی است باید در زمان خرید به آنها دقت نماید و اطلاعات کافی در این زمینه را داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت دریل مگنت با دریل رادیال با آرال ماشین همراه باشید.

تفاوت دریل مگنت با دریل رادیال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *