اخبار و مقالات

مزایای مته های گردبر نسب به مته های معمولی

مزایای مته های گردبر نسبت به مته های معمولی

استوانه ای توخالی همراه با لبه های دندانه دار می تواند تعریف دقیقی از مته باشد. این قطعه پرکاربرد با متصل شدن به دریل می تواند امکان برش و سوراخکاری فلزات ، چوب ، سنگ وغیره را میسر سازد.با استفاده از ابزار ها امکان سوراخکاری و گردبری بصورت سریع و با کیفیت انجام میشود. در حال حاضر مدل های مختلفی از مته ها در ابعاد و اندازه های متنوع برای کاربرد های مختلف تولید و در بازار جهانی عرضه می شود. یکی از تفاوت های حاکم در میان مته های گردبر و مته های معمولی اندازه سوراخ هایی است که برروی سطوح مختلف ایجاد میکنند. که مته های گردبر اغلب سوراخ بزرگتری را به وجود میاورد.

 جهت خرید انواع مته گردبر بصورت تکی و یا عمده می توانید با کارشناسان آرال ماشین تماس بگیرید.

مته چیست ؟

مته بهترین انتخاب برای سوراخکاری و گردبری برروی انواع سطوح مانند فلز ، سقف ، نصب یراق آلات ، سوراخ دیوار وغیره است. این محصول در انواع مختلف همراه با برند های متنوعی طراحی و تولید می شود.

این محصول را می توانید بصوت تکی و یا عمده از مرکز فروش تجهیزات و ابزارالات صنعتی آرال ماشین با بهترین قیمت و کیفیت تهیه نمایید. مته های گردبر قادر به سوراخکاری و گردبری فلزات و سطوح دیگر با ضخامت های بالا می باشد.

اغلب از این مدل مته ها برای برش و ایجاد حفره برروی ورق آهن و استیل استفاده می شود. البته باید توجه داشته باشید که در زمان استفاده از مته برروی دریل مگنت ، دریل باید روی دور تند قرار بگیرید. تا بتوان فلزات سخت را با بهترین کیفیت سوراخ کند.

لازم به ذکر است که  مته بعنوان ابزاری کاربردی شناخته می شود که علاوه بر صنعت در ساخت و ساز های مختلف نیز مورد استفاده قرارمیگیرد.سوراخکاری زمین ، سوراخ کردن سقف ، سوراخ کردن دیوار جهت کابل کشی وغیره از جکله موارد استفاده از مته می باشد.

برای خرید مته گردبر با بهترین قیمت و ارسال فوری با ما تماس بگیرید.

مزایای مته های گردبر نسبت به مته های معمولی

نحوه کار با مته چگونه است ؟

طراحی ظاهری مته ها بدین صورت است که یک سمت آن دارای شفتی برای قرار گرفتن سه نظام دریل مگنت می باشد. قسمت استوانه آن دارای لبه دندانه ایی برنده است. جنس بدنه مته از استیل می باشد.بهتر است بدانید که برخی از مته های دارای قستمی به نام محور که بصورت ثابت و یا متحرک است. که در زمان سوراخکاری امکان کنترل و هدایت مته را ممکن می سازد. مته های گردبر با استفاده از پین می توانند قطعه کاررا باتراز بندی و کیفیت بهتری سوراخ و برش دهند.

مزیت مته های گردبر نسبت به مته معمولی

همانطور که اشاره کردیم مته های گردبر قادر به برش دایره ایی شکل بزرگتری نسبت به مته های معمولی است.یکی از نکاتی که در زمان خرید مه با به آن توجه نمایید می تواند مقاومت ، جنس وبرش با کیفیت آن و دیگر موارد باشد. یکی از مزیت های مته ها داشتن لبه دندانه ایی است که جنس آنها بسته به سطح برشکاری است. بهتراست بدانید که مته های گردبر با برند های متفاوت دارای ویژگی و خصوصیت های یکسانی هستند.

یکی از مزیت های مته ها که درساخت آن درنظر گرفته میشود. طراحی دیواره استوانه ایی در مقایسه با قطر داخلی ابزار نازکتر است تا سبب کاهش نیرو در زمان برشکاری شود. ازطرفی هم رعایت این قاعده باعث میشود در زمان برش فشار کمتری به موتور دریل مگنت واردشود.

 این مدل مته های اغلب برای سطوح ورقه ایی که بتواند برش دایره ایی ایجاد کند مناسب می باشد. همچنین برای انتخاب سایز مته باید به قطر سوراخکاری قطعه موردنظر رابدانید. شما می توانید مته های گردبر را در برند و سایز های متنوع با بهترین کیفیت از فروشگاه آرال ماشین تهیه نمایید.

آرال ماشین مرکز تخصصی فروش انواع دستگاه دریل مگنت ، دستگاه پخ زن با بهترین قیمت می باشد.

انواع مته و کاربرد آنها

مته های در انواع مختلفی در بازار عرضه می شود. که هرکدام از آنها دارای کاربرد و مزایای متنوعی است.در ادامه با آرال ماشین همراه باشید.تا اطلاعات لازم درباره انواع مته و کاربرد های آنها را کسب نمایید.

مته مخصوص چوب

این مدل مته گربرد با استفاده از محور به دستگاه دریل متصل شده و با وجود لبه های دندانه ایی می توانند سطوح چوبی را با بهترین کیفیت برش دایره ایی ایجاد نمایند. این مدل مته ها در سایز بندی مختلفی هستند که شما میتوانید با توجه به قطر کارخود آن را خریداری کنید.

مته بتن

مته های مخصوص برای برش بتن از موادی چون آلیاژ فولادی پرکربن و همچنین مواد سخت و مقاومی ساخته شده اند. مواد سختی چون تنگستن. از آن جایی که درزمان اسفاده از این مته های ممکن است حرارت بالایی تولید شود . بنابراین دندانه های آن باید از جنس الماسه باشند تا ذوب نشود. بدلیل استفاده از روکش الماسه در این مدل مته ها به آنها گردبر الماسه نیز گفته میشود.

مزایای مته های گردبر نسبت به مته های معمولی

مته های مناسب برای شیشه وسرامیک

برای برش شیشه و سرامیک باید از ظرافت و دقت بالایی بهربرد . به همین دلیل در ساخت این مته باید از الماسه استفاده شود تا برش این سطوح را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

انواع مته گردبر برای فلزات

مته گردبر فلزات و یا آهن از پرکاربردترین و مهمترین در میان انواع دیگر مته های می باشد. در صنایع مختلف با استفاده از دریل مگنت مته گردبر نیز به همراه آن محبوب و کاربردی شناخته می شود. یک ابزار قدرتمند برای سوراخ کردن و ایجاد حفره برروی انواع سطوح فلزی سخت  استفاده می شود. اگر قصد خرید مته گردبر را بصورت تکی و یا عمده با قیمت مناسب را دارید می توانید هم اکنون از سایت آرال ماشین اقدام نماید. و در اسرع وقت سفارش خود را دریافت کنید.

همانطور که گفته شد امروزه در صنایع مختلفی مته گردبر شناخته شده و ابزار بسیار ضروری شناخته می شود. در حال حاضر برای پیش برد اهداف مختلف مدل های متنوعی از مته ها طراحی و تولید شده است. در ادامه به معرفی 2 مدل مته گردبر برای سوراخکاری برروی فلزاتی چون آهن و انواع ورق را معرفی می نماییم با ما همراه باشید.

مته  TCT چیست ؟

خصوصیت مته های گردبر که باعث کاربردی شدن آن نسبت به سایر مته میشود این است که  بصورت توخالی هستند. و به همین دلیل سبب برش لبه ورق می شوند. قطر مته ها با توجه به مدل های مختلف از 12 میلی متر شروع می شود تا قطر 210 میلی متر .مته های TCT از دندانه های برش از جنس الماس ساخته شده اند . و این تنها تفاوت آن با HSS می باشد. وجود این قابلیت باعث شده است تا بتواند سخترین سطوح را به دقت و سرعت بالا سوراخکاری نماید. فولاد ، فولاد ضد زنگ ، آلومینیوم ، برنج ، برنز ، چدن و غیره فلزاتی هستند که می توان با استفاده از مته TCT آنها را سوراخ کرد.

مته گردبر hss , tct

مته HSS چیست ؟

این مدل مته های در مقایسه با  TCT  از نوع تندبر تشکیل شده از جنس HSS هستند. بدنه این مته ها از فولاد ساخته شده است که لبه های برش به آن جوش دانده می شود. فولاد ، آلومینیوم ، برنج از جمله فلزاتی است که می توان با مته های HSS آن را سوراخ کرد.

برای خرید دستگاه جوش وبرش ، مته گردبر با آرال ماشین همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب مته مناسب (مزایای مته های گردبر نسبت به مته های معمولی)

برای ایجاد برش برروی انواع متریال مانند شیشه ، فلز ، چوب ، پلاستیک ، و غیره باید مته های مخصوص آن ر انتخاب کنید تا مشکلی برای ابزار و قطعه کارتان به وجود نیاید. توجه به این نکته باعث می شود بتوانید کاملا حرفه ایی به برش های تمیزو با کیفیت دست پیداکنید. یکی از نکات قابل توجه دیگر استفاده از ابزار مناسب و دریل مخصوص در کنار رعایت و استفاده از تجهیزات ایمنی مانند عینک و… مناسب است.

 یکی از موارد قابل توجه در زمان استفاده از دریل و مته برای سوراخکاری این است . که به دستگاه جهت بالابردن سرعت کار فشار نیاورید. برای استفاده باید به ارامی شروع به کارکنید و در حین کار به تدریج سرعت دستگاه را افزایش دهید.

10 مزیت مته (مزایای مته های گردبر نسبت به مته های معمولی)

یکی از دلایل آشکار استفاده مته ، ایجاد سوراخ با کیفیت و حرفه ایی برروی قطعه کاراست. این ابزار قادر به سوراخکاری از قطر 12 میلی متر تا قطر 130 میلی متر و همچنین عمق های 10 میلی متر تا 30 میلی متر می باشد.باتوجه به کاربرد های بسیار این ابزار ، سبب محبوبیت و پرطرفدار بودن مته در صنایع مختلف میشود. از جمله مزایای قابل توجه آنها به شرح ذیل هستند:

1.نداشتن محدودیت در سایز برشکاری و یا سوراخکاری

2.برخورداری از مقاومت و استحکام بالا

3.در صورت استفاده صحیح و درست دارای طول عمر بالا

4. قابلیت برش ورق های فلزی با ضخامت های بالا

5.داشتن سرعت سوراخ کاری بالا

6.عدم کند شدن سریع و درصورت کند شدن داشتن امکان به تیز شدن آن

7.از لحاظ اقتصادی مقرون بصرفه

8. برخورداری از کیفیت برتر نسب به مته های قدیمی

9.مته های گردبر مجهز به راندمان بالاو سرعت نفوذ خوب

10.درزمان استفاده از مته گردبر نیاز به واردکردن فشار اضافی ندارد

کاربرد مته گردبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *